zaterdag 18 november 2017

Lekkere Tony's! (+ beschrijving wikkel)

Afgelopen donderdag heb ik 2 collega's verrast met een lekkere Tony's. Eentje voor David omdat hij, dankzij mijn onhandige planning, op mijn klas 'gepast' had en eentje voor Cindy, gewoon omdat ze vertelde dat ze dol is op Tony's. De golfjes op haar wikkel herken je misschien nog. Het zijn de reststukjes van mijn voorbeeldkaartje bij CAS Colours & Sketches. Zonde om niks mee te doen :)
Er zijn een aantal mensen die me gevraagd hebben hoe je zo'n wikkel maakt. Die heb ik al gemaild, maar misschien is het handig om het hier te omschrijven:
Snijd een stuk kartonpapier/cardstock van 16.5 x 22 cm.
Ril de lange kant op 6 cm, 8 cm, 15.5 cm en 17.5 cm.
Vouw nu het papier om de reep en plak de uiteinden (met dubbelzijdig tape) aan de onderkant aan elkaar.
De zijkanten, de korte kantjes, lopen een beetje schuin - bovenop is minder groot als de onderkant...
De bovenkant is dan 7.5 x 16.5 cm en als ik het mat, doe ik dat met een papiertje (effen of designpapier) van 7 x 16 cm.
En dan versieren naar eigen idee of de gelegenheid.
Ik geef de repen die ik op mijn blog zet het label 'Chocolade-wikkel', dus als je meer voorbeelden wilt zien, klik daar even op in de linker zijbalk.
Challenge;
De Egel Challenge - Alles behalve een kaart.

16 opmerkingen:

  1. Ze zijn weer erg leuk geworden! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toffe wikkels. Moet als ik nog eens in Nl ben toch eens op zoek naar zo'n chocoladereep. Zie die vaak als cadeautjes, nog nooit geproefd of die zo lekker is als onze cote d'orchocolade?
    Fijn (verrjaardags)weekend
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk Colien....en bedankt voor de beschrijving!
    Fijne verjaardag morgen.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ideetje ga ik pinnen. De verpakking van de tonys alleen al vind ik tof, ik heb ze alleen nog niet gespot in Antwerpen. En als er dan een mooie wikkel rond zit dan heb je een perfect kado.
    Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk!! Ik vind sommige smaken ook zo lekker van Tony! En als je er dan een krijgt in zo’n leuke wikkel, helemaal goed! Dus als je een keer oppas nodig hebt voor je klas, bel maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf zeg, wat leuk gedaan en ik ga je beschrijving opslaan! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt allebei toppie, heel mooie wikkels Colien, leuk om te krijgen, maakt een cadeautje zo veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Super lief en leuk om zo iemand te verblijden met dit lekkers.

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi deze chocolade wikkel Colien...zo leuk en bedankt voor de uitleg ervan..en die Tony's repen moeten wel heel lekker zijn...leuke weggevertjes zijn het geworden
    Alvast een fijne verjaardag morgen...Je kaartje komt eraan hoor ..ik was gisteren net te laat....de bus was al gelicht...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je heel erg leuk gemaakt Colien!
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En wederom twee geweldige Tony's! Bedankt voor de maten van het modelletje, die komen vast een keer van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij moet wel aandelen Tony hebben, dat kan niet anders ;-) Ook deze wikkels zijn weer hartstikke leuk. Het zijn en blijven geweldig cadeautjes dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke wikkels om een heerlijk stukje chocolade! Ik hoop dat mijn verjaardagskaartje vandaag bij je in de bus gevallen is. Ik wens je een gezellige verjaardag toe.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave wikkels heb je gemaakt voor die Tony's en wat lief om het patroon te delen Colien. Stoer die mannenvariant met die tandwielen. Heel leuk om zo een reep te geven/te krijgen.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige chocolade wikkels!
    Leuke details erop.
    Bedankt voor de beschrijving.
    Ik ga het ook proberen voor Sinterklaas.
    Fijne week en lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Colien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk had je een heel gezellige en leuke dag en gisteren ook.. Je wikkels zijn weer tof!
    Dank je voor je deelname aan de challenge van de Egel!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien