Posts tonen met het label Label. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Label. Alle posts tonen

vrijdag 12 juni 2026

Weer wat labels.

Via Vinted had ik weer wat (knutsel)spulletjes verkocht en bij elk pakketje, groot of klein, doe ik altijd een labeltje. Ik maakte deze zomerse serie met papiertjes van Craft Sensations en POST-stempeltjes van Marianne Design.


Gisteren de eerste (proef)les keramiek gehad. Omdat ik al redelijk wat ervaring heb met klei mocht ik gewoon zelf iets bedenken om te maken. Ik ben begonnen aan een drinkschaal voor de vogeltjes en/of insecten. Wordt vervolgd.



 

donderdag 21 mei 2026

52 Weeks to Christmas #21 van 2026.

Het is weer donderdag = kerstkaartjesdag. Gisteren heb ik 2 kerstkaartjes gemaakt met papierblokken van DecoTime. Daarin zitten leuke designpapiertjes, maar ook toffe die-cuts, die zijn hartstikke handig. 

Ik zocht naar candy canes en vond ze zowel op het papier als bij de afbeeldingen. Daarna maakte ik de kaartjes volgens de sketches die ik nog op mijn lijstje had staan.
Natuurlijk ben ik niet de enige die een kerstkaart vandaag. Kijk voor inspiratie op het 52 Weeks to Christmas blog, want daar laten Suzan en Bep een voorbeeldkaartje zien. Natuurlijk hebben de andere dames van het DT ook weer een kerstcreatie gemaakt, via het blog kom je bij hun terecht. Nog t/m volgende week donderdag 28 mei 23.55 uur kun je meedoen met de maandchallenge en HIER  je kerstkaartje met (een) boek(en) linken.

Gisteren genoten bij de show KENDE DA!? van Christel de Laat, soms tranen van het lachen, heerlijk. Vandaag starten de KB-leerlingen met het praktijkexamen en mogen mijn collega Tini en ik weer 2 groepen ontvangen. De opdrachten zijn ongeveer gelijk aan die van de BB, maar met wat kleine twists. Hopelijk gaan ze het net zo goed doen als de vorige groepen.

Challenges; 

Girlz Creative Christmas Challenge - Candy Canes

ABC Christmas Challenges - J is for Just enough (clean and simple)

woensdag 6 mei 2026

Labels.


Via Vinted heb ik weer wat spulletjes verkocht. Bij elk pakketje, of het nou groot of klein is, doe ik een bedank-labeltje. Deze 4 gingen laatst mee bij de verkopen. Ze zijn gemaakt met een 'gaatjes-labelmal' die ik stanste uit zwart papier en op wit plakte. Daarna plaatjes uit een DLS-pakketje erop verwerkt, samen met een klein tekst-stempeltje. 

Vanochtend wat huishoudelijke en tuinklusjes gedaan en wat spulletjes voor Indy haar 21 diner party bij elkaar gezocht. Zo meteen naar school voor een MDO (groot overleg met leerling, ouders en begeleider) en daarna naar de schoonheidsspecialiste. Vanavond wil ik de Pubquiz afmaken die we volgende week  donderdag, Hemelvaartsdag, organiseren tbv Alpe d'HuZes in Xinix. Dan kan ik de formulieren en foto-rondes op tijd kopiĆ«ren en Rolf de nodige geluidsfragmenten in zijn telefoon zetten. De kerstkaart voor morgen is al klaar...



vrijdag 1 mei 2026

Labels.


Het is inmiddels mei, maar ik wil je nog wat laten zien wat ik voor de Knutsels en Kadootjes dag op 19 april. Behalve gezellig bijkletsen, wisselen we ook altijd kadootjes uit en dit keer ging ik voor een geurkaars en plantenpotje voor mijn DT-maatjes. 
Aan elk kadootje maakte ik een persoonlijk label. Daarop vrolijke kleurtjes papier en enameldots en de namen printte ik zelf. Natuurlijk mochten lintjes/strikjes niet ontbreken.

In de plantenpotjes deed ik een kleine Kalanchoƫ en Fittonia. Lekker makkelijk te onderhouden plantjes. Onderin had ik lila zand gedaan, zag er wel mooi uit in het glazen potje, (maar zie je niet op de foto), waardoor het wel een gewichtig geheel werd...

Vandaag de laatste vakantiedag en het wordt fantastisch weer! Ik ga vanmiddag wel wat inkopen doen voor school, maar verder doe ik (nog) even niks voor school. Alhoewel ik wel 2 kaartjes ga maken voor verjaardagen van mentorleerlingen, maar dat is leuk werk :) Vanavond nemen we Ellen, Rolf z'n moeder, mee naar het pannenkoekenhuis. Lekker smullen van een seizoens-pannenkoek met asperges of aardbeien.






 

zaterdag 14 maart 2026

Bloemenlabel.

Inmiddels is het 3 weken geleden dat we afscheid hebben genomen van Theo. Namens Bart maakte ik een groot bloemstuk, maar die foto houden we voor onszelf. Vandaag laat ik wel de bloemen zien die ik namens Rolf en mij bij de kist heb gezet. Een vrolijk, bontgekleurd geheel, daar hield Theo van en dat kwam ook terug op zijn kaart.
Aan het boeket een mixed media label met bloemen die-cuts, een allerlaatste groet.

Vandaag ga ik met Danielle en Esther naar het Art Event in Nijkerk. Even een dagje hobby-ideetjes opdoen, nieuwe spulletjes scoren en waarschijnlijk mede frƶbelaars ontmoeten. Echt zin in!



 

zaterdag 27 december 2025

Cadeaulabels.


Op kerstavond zijn we altijd bij schoonmoeder Ellen en net na 24.00 uur wisselen we cadeautjes uit. Ik vind het altijd leuk om gezellige labels aan de presentjes te hangen en dit keer maakte ik er met plaatjes van DecoTime. Het labeltje hierboven ging aan een pakket met 48 kleurtjes wol, hoe toepasselijk :)
En dit label ging aan een pakje met daarin kerstsokken. Nee, niet die waar Santa cadeautjes in stopt, maar gewoon voor aan Ellen d'r voeten ;)
Verder nog een mooi boek ingepakt en daar ging dit label aan.
 
Traditiegetrouw krijgt Ellen elk jaar een engeltje en die vond ik dit jaar bijeen leuke bloemenwinkel toen ik daar op stagebezoek ging.
Ook Rolf kreeg cadeautjes, in dit ieniemienie pakje zaten stoere, titanium oorbellen.
En ook voor hem leuke, warme kerstsokken. Op eerste kerstdag had ik voor mijn familieleden ook cadeautjes en maakte ik voor allemaal een label, maar... je raadt het al: die vergat ik op de foto te zetten. Ach, je hebt er nu al heel wat gezien, anders had je nog 10 foto's "moeten" bekijken....
Gisteren kwamen John, Olav en Ivan hier eten en hebben we gezellig spelletjes gedaan. Vanochtend lekker gesport, nu even rustig aan en vanavond ga ik met Jetty op stap. In Xinix speelt een band allerlei top 2000 nummers. In de band een boel bekenden, extra tof.


woensdag 17 december 2025

Eerste hulp bij Pensioen.

Afgelopen zaterdag was de afscheidsreceptie van Carla en voor haar maakte ik een cadeaumand met daarin 17 presentjes. Ik heb er 17 jaar gewerkt en op mijn verjaardag en met kerst kreeg ik ook altijd een leuk en persoonlijk cadeautje en dat wilde ik nu terugdoen. 
Voor alle pakjes, allemaal verpakt in zwart met/of wit of rood, maakte ik een labeltje. Ze zijn allemaal in zwart/wit/kraft met gouden accentjes en de nummers printte ik zelf en sneed ze uit met een postzegel-malletje. 

Lieke maakte wat foto's bij het overhandigen van het pakket en van het pakket zelf. Heel leuk, want dat was ik vergeten. Op de foto's hierboven zie je Carla, mijzelf, Rolf en Elmar. Want behalve dat ik mooie herinneringen heb aan de tijd in de bloemenwinkel hebben we er ook een tof petekind aan overgehouden :) 
Vandaag de laatste voorbereidingen voor de kerstviering op school = werk in orde maken en ook alvast 'werken' aan de workshop die ik komende zaterdag verzorg tbv Alpe d'HuZes. Er staan 36 deelnemers op de lijst, dus ik ga heel wat groen knippen vandaag. De ondergronden (schalen, bakken, etc) en decoratiematerialen staan al klaar, maar wil ook de voorbeeldstukken al maken en de loterijprijzen in orde maken.





 

vrijdag 12 december 2025

Bedankt.

De kerstkransenactie die we op school hadden tbv de Roparun en Alpe d'HuZes was een groot succes. En er zijn een aantal mensen die vandaag een bedankje krijgen voor hun bijdrage in de vorm van (gedeeltelijke) sponsoring.
Ik maakte simpele labels die passen  bij de flessen wijn die de sponsoren krijgen. Niks geen poespas, maar gewoon doeltreffend.

De tentamenweek zit erop en ik heb gisteravond meteen alle theorietoetsen nagekeken. Om half 10 was ik klaar en gaar, haha. Vandaag lekker een dagje creatief bezig zijn met KC lessen in leerjaar 1. Wel met een vestje aan in de juiste kleur, want het is vandaag paarse vrijdag.



 

zondag 30 november 2025

Teamdag 52 Weeks to Christmas.

Gisteren was de teamdag van 52 Weeks to Christmas. In een knus zaaltje (wat Merit super had geregeld) in Middelharnis hebben we gezellig gekletst, geknutseld, kadootjes uitgewisseld en de challenge-kalender voor 2026 samengesteld. Het was een toffe bijeenkomst, zo leuk om elkaar weer es te zien en in het echt te spreken.
Voor alle dames had ik een kerstenvelop met daarop een persoonlijk label gemaakt. Altijd leuk om daarmee bezig te zijn. Ik was er gelukkig al op tijd mee begonnen, want er gaat stiekem veel tijd in zitten om 11 knutsels te maken. Bij elke envelop deed ik ook nog een ieniemienie heideplantje met paddenstoeltjes erin. 
Het werd dus een themapakketje, want in envelop nog meer (met) paddenstoelen. Rara, wat zou dat te betekenen hebben ;) Helaas geen teamfoto gemaakt dit keer, we waren zo gezellig aan het kletsen en fanatiek aan het frƶbelen (workshopje verzorgd door Annemarie en Merit) dat er op een gegeven moment al 2 dames weg waren toen we daar aan dachten. Volgende keer dan maar. 

Challenge;
Girlz Creative Crafts - Paddenstoelen en/of pompoenen


dinsdag 18 november 2025

Labeltjes.

Mijn voorraad labeltjes was weer op en ik maakte er 4 met e plaatjes uit het mooie 'Cozy Autun' blokje dat ik van Ingrid kreeg. EĆ©n ervan zag je gisteren al aan het cadeaudoosje, de andere 3 liggen klaar voor als ik weer iets via Vinted verkoop. 


Vandaag hebben we studiedag en met nog 3 jarige collega's trakteer ik (alvast) op iets lekkers. Ik heb gisteravond zo'n 25 glaasjes kwark- en monchoutaartjes gemaakt voor op school = werk (en meteen 20 voor de familie die morgen op visite komt). De andere collega's zorgen voor chocolaatjes en zelfgemaakte speculaasboterkoek en appelcake. Genoeg te smullen!

Vanavond ga ik met Jetty naar Tivoli in Utrecht voor een optreden van Life of Agony. Een band waar we in de jaren 90 helemaal weg van waren. Ik heb er erg veel zin in! Ugly Kid Joe speelt in het voorprogramma, ook niet verkeerd.
 


zaterdag 8 november 2025

Rolf jarig.

Vandaag is Rolf jarig en zijn leeftijd verwerkte ik op de labelkaart die ik voor hem maakte. Hij kan em (een jaar lang šŸ˜‰) ook als boekenlegger gebruiken. Ik maakte deze creatie vorige week tijdens het Knutsels en Kadootjes weekend. De stempel van de fietser kocht ik vorig jaar al bij Noor&Zo en die past helemaal bij Rolf. Ik had alleen geen zin om em in te kleuren, maar vond stempelen op kraft papier een prima oplossing, haha. Het label met leeftijd wat je achter de fiets is een toffe stans die we kregen van Hermien, meteen gebruikt.


Vandaag een drukke dag: zo meteen naar de Brabanthallen voor de kickoff van Alpe d'HuZes 2026, vanmiddag naar een slot-evenement voor Hospice Altena en vanavond mag Rolf met zijn band optreden. Vandaar dat we gisteren al uit eten zijn geweest bij de Griek. We kozen voor het Mezedes menu: per ronde kleine hapjes bestellen, zo konden we heerlijk genieten van verschillende smaken! 

Challenges;

Do Al(l) Kreatives - Bookmark
Girlz Creative Crafts - kant, lint touw


dinsdag 21 oktober 2025

Mirte 3 jaar.

Gisteren was Mirte jarig en de dappere dame mocht 3 kaarsjes uitblazen. Ik maakte dit labelkaartje voor haar met de leuke monstertjes van Carlijn Design. De confetti wordt vrolijk in het rond gestrooid, zoals je ziet.
De cardioversie bij Rolf is geslaagd, hopelijk houdt het nu langer stand dan vorige keer. Het was een middagvullend programma, want het liep uit, waardoor Rolf later aan de beurt was dan gepland en op de terugweg zat het verkeer enorm tegen. We waren pas rond 18.30 uur thuis. Gelukkig had Rolf al te eten gekregen, want die had om 8.00 uur zijn ontbijt op en mocht daarna niks meer. Ik had al een 'rest-bakje' uit de vriezer klaarstaan voor mezelf, dus dat was snel klaar.
Challenge:
Girlz Creative Crafts - kant, lint touw
Color Throwdown - ctd843