Posts tonen met het label Slimline. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Slimline. Alle posts tonen

dinsdag 5 mei 2026

Jasper jarig.

Nog een jarige in de klas en het is wel duidelijk wie dat is ;) En meteen een (heel snelle) reminder voor onze monochroom-challenge op het 4 Season blog. Verschillende tintjes turquoise voor dit feestvarken. 

Vandaag weer een vrije dag, was er aan toe na 1 dagje werken, haha. Maar goed, morgen mag ik wel naar school, ondanks dat het woensdag is. Vandaag lekker aanrommelen, want een onrustige nacht achter de rug, omdat één van de honden niet lekker was. Nu gaat het gelukkig weer beter met haar en liggen ze allebei te snurken. Vanavond na het sporten gaan we brainstormen over het 21 diner + aansluitend feest van Indy. Weer eentje in de familie met een kroonjaar!

Challenges:

AAA Birthday -  Anything Birthday goes


 

woensdag 8 april 2026

Huub jarig.

Ook al zijn de mentorleerlingen op stage, de verjaardagen gaan gewoon door. Afgelopen zondag was Huub jarig en vandaag Mike. Voor Huub deze blauwe slimline kaart met één van zijn hobby's erop: vissen. Verder houdt hij van sleutelen aan oude brommers, gamen en met vrienden hangen. Maar de keuze om de kaart wat persoonlijk te maken viel dus op vissen. En daar passen de postzegels dan weer mooi bij, want die heb je nodig als de leerlingen op stage zijn ;)

Vandaag een echt vrije dag. Geen stagebezoeken meer en de verslagjes van de ouderavond van gisteren heb ik al getypt. Ik ga sowieso wat klusjes in de tuin doen, een flink stuk wandelen én een kerstkaartje maken. Maar misschien ook nog wat andere kaartjes, want er neemt een collega afscheid, een ander gaat met pensioen en er zijn nog wat jarigen binnenkort.

Challenges;

Girlz Creative Fun Art of Scrap - Gebruik designpapier


De Egel - Bingo (vissen en hengelsport)


maandag 6 april 2026

Woordspin op het 4 Season blog.

 


Vandaag starten we met de challenge voor de maand april op het 4 Season blogWe hebben deze keer een hele leuke bedacht met de naam 'woordspin'.
De bedoeling is dat je een kaartje maakt waarop sowieso Gefeliciteerd te zien is en dan kies je minimaal 1 van de woorden die er omheen staan.
Ik heb gekozen voor hartjes bij Gefeliciteerd (Carlijn Design) en het werd een kaart voor een huwelijk. De grote YES-letters kocht ik op het Art Event evenals de enamel dots. Op het blog zie je ook nog mooie voorbeelden van Nelly en Daan en onze 4 gastdesigners. Doen jullie mee? Inzenden kan t/m vrijdag 1 mei.


dinsdag 6 januari 2026

PROOST!

Zoals gisteren beloofd, laat ik nog een PROOST-kaartje zien vandaag. Nu al een reminder voor onze 100e challenge op het 4 Season blog ;) Ik maakte deze slimline-kaart met flesjes die ik een rond plaatje van Marianne Design knipte. Het tekstje is van Bella Lulu. 

Gisteren was een gekke dag. Doordat wij een regio-school zijn, komen onze leerlingen overal vandaan. Zo'n 80% komt met de bus, maar de bussen reden gisteren niet, dus hadden de leerlingen sneeuwvrij. Ik ging eerst thuis aan de slag, maar wilde ook wat dingen op school doen. Daar kon ik niet op internet, de WiFi wilde niet en zelfs bij de helpdesk konden ze lange tijd geen oplossing bieden. Na ruim een uur kon ik weer online, pfff... Zo om 6.15 uur weten we of busmaatschappij Arriva het vandaag wel aandurft, anders moeten we online lessen gaan verzorgen. Niet ideaal, vooral niet bij de groenlessen. Gisteravond alle modules in Magister geplaatst, zodat de leerlingen wel bij de lesstof kunnen...

Challenges;




woensdag 19 november 2025

Nog een keer gastdesigner bij Sweet Sketch Wednesday.

In juli was ik winnaar bij Sweet Sketch Wednesday en deze maand mag ik gastdesigner zijn. Twee weken geleden liet ik je al DIT eerste gastdesignerkaartje zien, vandaag mijn tweede kaartje. Op het SSW-blog zijn ze net andersom geplaatst, maar dat maakt niet uit. Dit is de sketch die ik gebruikte:

Op het blog zie je nog meer inspirerende voorbeelden, neem gerust een kijkje. 


Het optreden van Life of Agony was fantastisch gisteravond. Jetty en ik hebben genoten. We maakten op Hoog Catharijne nog een selfie, want we vonden 'het plafond' zo leuk. Bij het bekijken van de foto kregen we spontaan de slappe lach, je snapt wel waarom.... Vandaag ben ik jarig. Vanochtend kwam mijn schoonmoeder op visite en bracht maar liefst 7 kadootjes mee: allemaal Marianne Design malletjes, erg blij mee. Daarna ging ik naar de schoonheidsspecialiste, waar ik ook een klein kadootje kreeg, zo lief. Tussen de middag zijn Rolf en ik lekker wezen lunchen samen en vanavond komt mijn familie eten. We hebben heerlijke nasi en bami, gebakken eitjes, sateetjes en kroepoek...




 


donderdag 13 november 2025

52 Weeks to Christmas, #46 van 2025.

Week 46 inmiddels, nog 42 dagen en het is kerst! Daarom nog maar 2 kerstkaartjes gemaakt gisteravond. Allereerst bovenstaande slimline met de leuke pinguïns uit een knipvel van Bella Lula. Daarachter restjes papier uit een ouder pakket van Joy!!
En dan nog eentje met knipplaatjes en restjes papier, maar ook met stickers. De grote mal met 4 gaten leent zich daar prima voor. Het is een samenraapsel van materialen, maar ik ben blij met het resultaat.


Doen jullie ook mee met onze wekelijkse uitdaging om jaarrond elke donderdag een (of meerdere) kerstkaartjes te maken? Link dan jouw kaartje op het 52 Weeks to Christmas blog. Daar zie je vandaag, naast één van mijn kaartjes, een kaartje van Miranda. Maakte je (toevallig) een kaartje met een huisdier, dan kun je nog tot eind deze maand meedoen met de november-uitdaging. Die creatie mag dan (ook) HIER linken.

WETEN JULLIE DAT JE VANAF DEZE WEEK DE DECEMBERZEGELS MAG PLAKKEN?!

De Skills Talents wedstijden waren geweldig gisteren. Zo fijn dat ik mee mocht met onze toppers die deelnamen aan de wedstrijden Bloem op het MBO Curio Breda.Twee teams (Fara & Lauren en Britt & Lenthe) deden mee namens onze VMBO school in Andel. Een mooi avontuur, een geweldig leuke ervaring én ook nog es succesvol, want Britt & Lenthe gaan door naar de provinciale wedstrijden op 30 januari in Den Bosch.
Vandaag weer een lange werkdag, want vanavond is de MBO-informatiemarkt voor onze derdejaars leerlingen. Aangezien ik mentor ben van een 3e klas mag ik gastvrouw zijn op de eerste verdieping.

Challenges; 



52 Christmas Card Throwdown - Colour Challenge (my upper card)


 

maandag 13 oktober 2025

Boekenlegger.

Eind deze maand neemt onze afdelingsleider Monique echt afscheid. Dit schooljaar is ze al gestart met haar nieuwe baan, maar tot 1 november is ze nog gedeeltelijk bij ons op school om haar werkzaamheden af te ronden en over te dragen. Twee collega's hebben voor 30 oktober een afscheidsreceptie georganiseerd. Ze hebben een spaarpot neergezet waar iedereen een financiële bijdrage in kan doen voor een bon of beleving en daarnaast staat een mand voor kleine cadeautjes of kaartjes. Ik maakte een pakketje met een kaarsje, handcreme en chocola en deed daar ook deze boekenlegger bij in, want Monique is dol op lezen. 
Vandaag start de herfstvakantie, heerlijk! Rolf werkt de ochtenden, 's middags kunnen we samen iets ondernemen of gewoon relaxen, we zien wel.

Challenges; 

Girlz Creative Art of Scrap - gebruik designpapier

2 Sisters on the blog - touw, lint, kant, tule, jute, raffia


donderdag 4 september 2025

52 Weeks to Christmas, #36 van 2025. Challenge: Wit + 1 kleur.

De eerste donderdag van september, dus kerstkaartjes dag én een nieuwe challenge op het 52 Weeks to Christmas blog. Deze keer mocht Ineke het thema bedenken en zij wil deze maand graag een kerstkaarten in het wit + 1 kleur zien. Ik koos voor een slimline kaart in wit met rood. Daarbij gebruikte ik wat restjes designpapier van Joy! met ook 2 postzegelvakjes cardstock. De tekst komt ook uit het designpapier. De 'open star' mal (ook van MD, net als de postzegelmal) had ik al een hele tijd, maar nog niet gebruikt. 

Natuurlijk ben ik niet de enige die een kerstkaart in wit + 1 kleur heeft gemaakt. Kijk voor inspiratie op het 52 Weeks to Christmas blog, want mijn DT-maatjes en onze gastdesigners hebben heel veel toffe inspiratiekaartjes gemaakt. Ook vind je de uitslag van de 'zeshoekige kaart'-challenge op het blog.

Gisteren zijn 3 zonneschade-plekjes op mijn neus, 3 op mijn hand en eentje op mijn arm aangestipt met stikstof. Voorlopig ziet het er goed uit, maar vorige keer kwamen de blaren ook pas na 2 dagen. Ik wacht af. Vandaag een volle werkdag en vanavond nog informatieavond voor de ouders/verzorgers van mijn mentorleerlingen tot 21.00 uur. Aangezien het al weer een tijdje geleden is dat ik mentor was in de bovenbouw, vind ik fijn om erbij te zijn. Als mentoren zijn we dat niet verplicht, omdat over 2 weken de eerste Ouder-Leerling-Mentorgesprekken zijn. Maar ik ben graag op de hoogte, ook al heb ik de inhoud al doorgelezen.

maandag 18 augustus 2025

Reminder ijsjes op het 4 Season blog.

Nog t/m vrijdag 29 augustus kun je meedoen met de coole challenge op het 4 Season Challenge blog. Deze maand gaan we voor een passend zomerthema: 'IJsjes'.

Ik maakte een slimline als reminderkaartje met de lay-out mal van Marianne Design en de Fresh lemonade-stickers byMarleen. Ik plakte alleen stickers met ijsjes op, de cocktails en het fruit komen nog wel. Linksboven weer de mooie letters van Lawn Fawn gebruikt.
Ik maakte de kaart voor Puck, die vorige week donderdag 7 jaar werd. Ik had de letters van haar naam ook gestanst, maar die pasten niet meer op de voorkant. Ik plakte ze op een labeltje en stopte dat in de kaart. Kan ze eventueel als boekenlegger gebruiken, want ze is een fanatiek lezertje.


Doen jullie mee met onze ijsjes-challenge. Dan maak je kans op deze toffe prijs, beschikbaar gesteld door Carlijn Design. Daar krijg je een big smile van toch? 😃 

Vanaf nu gaat schooljaar 2025-2026 van start. Vandaag nog even alleen met collega's om alles goed voor te bereiden, morgen zijn er ook weer leerlingen. Leuk om iedereen weer te zien, vorige week waren er maar een handvol collega's, vandaag is (als het goed is) iedereen weer aanwezig. Vanavond ga ik voor nieuwe nagels. Door de vakantie zijn mijn huidige zo lang geworden dat typen lastig wordt. Eens kijken voor elke kleur ik dit keer ga....

 

donderdag 14 augustus 2025

52 Weeks to Christmas, #33 van 2025.

Week 33, kerstkaartjes-donderdag tijdens een hittegolf. Ach, geen probleem als je eind van het jaar geen stress wil, dan maak je ook bij deze temperaturen 'gewoon' kerstkaartjes. Ik maakte er gisteravond 2 en die zie je hier. De vierkante hierboven is in pastelkleurtjes en daarvoor gebruikte ik materialen uit een DecoTime pakket van de Action. De label-mal is van Marianne Design.
Daarna deze slimline gemaakt, ook met plaatjes uit dezelfde papercraft set en papier en woordstans van Marianne Design. En zo heb ik weer 2 kerstkaartjes voor de voorraad...

Doen jullie ook mee met onze wekelijkse uitdaging om jaarrond elke donderdag een (of meerdere) kerstkaartjes te maken? Link dan jouw kaartje op het 52 Weeks to Christmas blog. Daar zie je vandaag een kaartje van Bep en één van mijn kaartjes. Maakte je (toevallig) iets in een zeshoekige vorm, dan kun je nog meedoen t/m 28 augustus met onze maandchallenge. Die creatie mag dan (ook) HIER linken.

Vandaag ga ik weer naar school = werk. Lokaal klaarzetten, modules kopiëren, alvast wat bloemen knippen in de schooltuin en in de koelcel zetten, etc. Ook moet ik nog spullen (die ik in de eerste vakantieweek had gesorteerd) naar de kringloopwinkel en de milieu straat brengen. Ik ga lekker op tijd, want wil met deze temperaturen niet té lang blijven. Deze week hoeft dat nog niet ;)

Challenges; 


ABC Christmas Challenges - P is for Pastel Colours (my upper card)

52 Christmas Card Throwdown - Colour challenge (my upper card)

Girlz Creative Christmas Challenge - Blauwe kaart (mijn tweede kaartje)



 

dinsdag 5 augustus 2025

Torretjes en motten.

 

De blogtitel doet vermoeden dat je misschien bang moet zijn van kriebelbeestjes, maar kijk nou hoe schattig ze zijn. Deze diertjes komen van stickervellen van de Action en je zag al eerder de vlinders die in dezelfde set zaten. Heb ik zowaar 3 roze kaartjes gemaakt. Maar zoals ik al eerder zei: met chocolade(bruin) komt het allemaal goed, haha.

Gisteren thuisgekomen en een lekker rustig dagje van gemaakt. Lekker genoten van eigen tuin en terras, een wandeling en een heerlijke pasta-salade als avondeten. 's Avonds een aantal kaartjes gemaakt, want een week lang niet knutselen is toch lang. Niet dat ik me niet vermaakt heb in Overijssel, want ik heb 5 boeken uitgelezen, flink wat gewandeld en ook wat stempeltjes ingekleurd, want ik had wel wat afdrukjes en een doosje aquarelverf meegenomen. Vandaag gaan we naar Ouwehands Dierenpark, we hebben de koala's nog niet gezien, die willen we sowieso gaan bekijken.



zaterdag 2 augustus 2025

Vlinders.

Een tijdje geleden liet ik DEZE vlinderkaart zien en beloofde ik dat ik nog meer kaarten had gemaakt met dezelfde papiertjes en plaatjes. Dit is er eentje en die maakte ik voor Ellen, mijn schoonmoeder, en legde die voor haar klaar toen ze onze honden kwam uitlaten op de dag dat Rolf en ik naar Bospop waren. Ellen houdt van roze, dus (zeker samen met wat chocolaatjes) was de kaart een succes.

Gisteren was een mindere dag qua weer. Maar dat mocht de pret niet drukken. Rolf ging fietsen, ik wandelde eerst met de honden, later nog voor mezelf een rondje rondom de plas gelopen. Daarna ben ik lekker de sauna ingedoken, heerlijk. Verder een rustig dagje van gemaakt, courgettesoep gemaakt en gegeten en mijn 2e boek bijna uitgelezen...


dinsdag 22 juli 2025

Nog een postzegel-slimline-kaart.

Afgelopen zondag vierden we de verjaardag van L.A. (oftewel Ella), onze schoonzus. Ze kreeg bij haar cadeautjes deze zomerse slimline kaart met plaatjes van AluaCid en DLS en nog wat gestanste letters en cijfers. Beetje zoete kleurtjes, maar het bordeaurood paste wel bij de wijn in haar cadeau-pakket ;)

Het fröbelen was gezellig gisteravond. Buiten onder het afdak, met de screens dicht, want het regende en onweerde flink. Maar met de warmtelamp aan was het licht en warm genoeg ;) Vandaag met mijn vader naar het ziekenhuis in Boxmeer. Hij is 2 weken geleden geopereerd aan zijn enkel. Die had hij jaren geleden verbrijzeld en was vastgezet met plaatjes en schroeven. Maar nu begon de boel de ontsteken, dus moest het ijzerwerk worden verwijderd. Eens kijken hoe het er na 2 weken gips voorstaat...

Challenges;

Girlz Creative Crafts - 58: IJsjes/Coctails

AAABirthday challenges - Summer Birthday




 

zondag 20 juli 2025

Indy jarig.

Gisteren was Indy jarig en vierden we gezellig haar 20e verjaardag. Ik maakte namens de familie dit vrolijke kaartje voor haar, mijn zus regelde de cadeautjes van Indy's verlanglijstje: oorbellen, parfum en een Cabau-thermos-waterfles. Helaas was ik het kaartje vergeten, het lag nog thuis op tafel. Ik geef het straks wel even af als we naar het volgende verjaardagsfeestje gaan. Vandaag viert schoonzus Ella haar verjaardag, haar kaartje zie je binnenkort. Fijne dag!

Challenge;

Color Throwdown - ctd837