Posts tonen met het label Tim Holtz. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Tim Holtz. Alle posts tonen

maandag 10 februari 2025

Workshop Tim Holtz.

Afgelopen zaterdag ging ik met Esther en Els naar de Creabeurs in Gorinchem. Daan sloot ook aan en met z'n viertjes hadden we een leuke, relaxte dag. Esther wilde graag een workshop volgen bij Jolanda de Ronde. Prima plan, wij volgden haar en ze schreef voor ons alle 4 in. We maakten een soort label in vintage stijl. Wat schuiven met verschillende papiertjes en plaatjes, spelen met wat inkt en kliederen met gesso, kwam helemaal goed :)
Vandaag start weer een nieuwe werkweek, klas 3 begint zo aan de laatste periode voor wat betreft de praktijk. In mei is het examen, dus komende tijd gaan we nog wat dingen oefenen. Gisteren druk bezig geweest met het schrijven van een module, vandaag proberen af te maken, zodat het gekopieerd kan worden. Maar ze starten met kleurenleer, die module ligt klaar....

Challenge; 

Alphabet Challenge - Vintage
 

dinsdag 27 april 2021

Online workshops Noor&Zo.

Welkom op deze Koningsdag! :) Hebben jullie plannen of juist niet, zoals wij? 
Zoals beloofd laat ik jullie de 4 kaartjes zien die ik afgelopen zondag maakte aan de hand van de online workshops bij Noor&Zo. Na inschrijving ontvingen dit pakket in de bus:


Veel gave stencils van Dutch Doobadoo, vooral voor slimeline kaarten. Het bovenste kaartje maakten we onder leiding van Corry Dank. Daarbij is het stencil (of mask) met de klokken gebruikt. Verder Distress inkt, structuur pasta (in mijn geval met glassteentjes, want de gewone was knetterhard geworden), wat stickers uit het pakket en verder heb ik mijn oudere mixed media spulletjes van Tim Holtz erop verwerkt. En de Hortensiablaadjes zijn van Marianne Design. 

De tweede workshop werd verzorgd door Jolanda. Hier kwamen ook stencils uit het pakket aan te pas, acrylverf en structuurpasta. Verder ingevuld met eigen materialen: o.a. bloemen van Marianne Design.
De derde workshop was in handen van Hanny. Zij gebruikte grafiet-verf om te kleuren, maar ik heb aquarelverf gebruikt. Verder is het een mix van heel veel materialen en heel oud papier van Graphic45. Hanny gebruikte een stansje van een papierklem, ik koos voor een echte.
Last but not least de workshop van Daisy.  Hier zie je duidelijk welk stencil er is gebruikt. Ook hier Distress inkt, gestempeld met Versafine inkt, gespetterd met zwarte gesso en 'Open flowers' en een tekstje van Marianne Design erop als versiering. Daisy had er zin in, daarna ging ze nog aan de slag met de 4 kleine stenciltjes, maar toen ben ik eerst gaan wandelen met de honden. Bij terugkomst nog wel een kaartje gemaakt, maar nog niet op de foto gezet, dat houd je nog tegoed. Het was een geslaagd evenement en er is al gesproken over een vervolg, de 2.0 versie, dus wie weet. Ik vond het erg leuk om mee te doen.

Twee van de kaartjes zijn al onderweg naar jarige dames....

Fijne Koningsdag en graag tot morgen, dan is het Kleurenkaartenteamdag!





donderdag 30 mei 2019

Week #22 van 52 Weeks to Christmas: challenge Vintage.

Aan het einde van de maand start deze donderdag de nieuwe challenge bij 52 Weeks to Christmas. Deze maand was Epie aan de beurt om het thema te kiezen en dat werd 'Vintage'. Dat is voor mij een echte uitdaging en ik stelde het uit tot het laatste moment. Pas gisteravond ging ik ermee aan de slag en toen had ik binnen no-time 2 kaartjes klaar... 
Met een papierblok van Tim Holtz, wat oudere vellen van BasicGrey en plaatjes uit een boekje van de Action kwam ik een heel eind. Wat kanten lint en glimsteentjes erbij gezocht en toen ging het vlot. De tekstjes zijn uit cadeau-labeltjes geknipt. De meeste papiertjes met de distresser en vintage photo-inkt bewerkt. Niet mijn stijl en echt heel anders dan anders, maar ik ben tevreden! Al moet ik nog even gaan bedenken wat ik voor volgende week ga maken, haha. Maar misschien vind ik wel inspiratie op het 52WTC-blog, want mijn DT-maatjes hebben daar wel heel leuke kaartjes geplaatst....
Doen jullie mee? Link dan je vintage kaartje vanaf morgen onder het speciale bericht op het 52 Weeks to Christmas blog. Had je al een kerstkaartje klaar? Dat kun je vandaag al linken. 
Geniet van (de vrije) Hemelvaartsdag. Ik ga straks naar Alle Remmen Los, een muziekfestival in Loosbroek, zin in! En hebben jullie ook plannen voor vandaag?
Challenges;
Creative Sketchy Girls - Sketch #36

Crafty Hazelnuts Christmas Challenge - Anything goes as long it's Christmas
Merry Little Christmas - February anything Christmas goes

zondag 17 maart 2019

Reminder masks/stencils bij Knutsels en Kadootjes.

Nog t/m volgende week vrijdag 29 maart kun je meedoen aan de lopende challenge op het Knutsels en Kadootjes blog. Daar vragen we je om masks en/of stencils te gebruiken op je creatie. Hier zie je mijn reminderkaartje.
Ik heb de sjablonen van Tim Holtz gebruikt in combinatie met Dylusions inktsprays en modeling paste. Door dat laatste krijg je ook reliĆ«f op de kaart. En die verhogingen heb ik op sommige plaatsen met een bronzen Sharpie geaccentueerd. Tot slot een organza strik, wat studs en een veer-bedel toegevoegd. 
Doen jullie mee met onze challenge? Voor meer voorbeelden kun je terecht op het K&K-blog. Daar zie je inspirerende kaartjes van mijn DT-maatjes. Ook kun je daar de gave prijs, beschikbaar gesteld door de Egel, zien.
Challenge;

woensdag 4 april 2018

Eieren na Pasen ;)

Voor de uitdaging op het Marianne Design Challenge blog maakte ik dit vooraarsachtige cadeauzakje. Lief plaatje uit een knipvel, mijn nieuwe appelbloesem-malletjes en een label met mooie tekst van Karin Joan. Leuk om te maken en om te geven. Het werd goed ontvangen!
En ook pimpte ik nog wat extra zakjes als bedankjes voor de sponsors van de Paasworkshop tbv Alpe d'HuZes. Dit soort gulle gever houden we graag te vriend :) Deze met het konijntje (Karin Joan) maakte ik tegelijk met het zakje dat je afgelopen woensdag zag voor het kleurenkaartenteam...

En deze zakjes hebben elk een label met Tim Holtz materialen. De tekstjes maakte ik op de computer. De labels hebben een beetje een vintage uiterlijk, ook wel eens leuk om te maken. 
foto van Stichting Paraplu Aalburg - Dagkamp.
Vanmiddag ben ik weer vrijwilliger bij de maandelijkse filmmiddag. Dan draaien we de Disney/Pixar film Coco. Hopelijk wordt het gezellig druk... 
Challenges;
Marianne Design Challenge Blog - Lentekaart
Marianne Design Kreadiva's - Alles geht
AnMa Creatief - Lente/voorjaar/Pasen
Scrapping4Fun Challenges - Easter/soft colours
Cupcake Inspiration Challenge - Bunnies


donderdag 6 juli 2017

Week 27 van 52WTC, reminder challenge Engelen.


Tadaaah.... daar zijn mijn wekelijkse kerstkaartjes op donderdag. Het heeft even geduurd, maar het waren wat drukke dagen. Gisteravond gestart met het maken van deze bereleuke engelenkaartjes, maar het lukte me niet om ze af te maken en op het blog te krijgen. Maar hier zijn ze dan toch.

De challenge 'engelen op je kaart' duurt nog tot vanavond 23.59 uur, dus als je nog zin en tijd hebt, haha. Ik kom wel wat laat met deze reminder, maar wilde je deze 2 niet onthouden. Net als vorige week heb ik zelf engeltjes geknutseld, aangezien ik ze niet in mijn collectie heb. Maar ik heb wel de berenmal (COL1376) en vleugeltjes van Tim Holtz. En als je die 2 combineert krijg je deze resultaten. Wat engelengewaden gefrƶbeld, bijpassende washi-tapejes erbij gezocht en weer 2 kerstkaartjes zijn klaar.
Als je naar het 52 Weeks to Christmas blog gaat, zie je nog veel meer leuke engelenkaartjes. Ik deed dat ook en zag dat ik wƩl engeltjes in mijn bezit heb, kant-en-klaar nog wel. Kijk maar naar dit kaartje van Tina. Die plaatjes heb ik ook...... stom, niet aan gedacht. Ach, die komen vast nog eens aan de beurt ;-)
Challenges;
Christmas Card Challenge - Weekly card
Christmascards all year round - Anything goes
Merry Monday Christmas Challenge - Christmas in july

maandag 15 mei 2017

Elmar & Lieke.

Afgelopen zaterdag gingen we op visite bij ons petekind Elmar en zijn vriendin Lieke. Zij zijn onlangs gaan samenwonen en we gingen hun gezellige huisje in Den Bosch bewonderen. 
Natuurlijk hoort daar een eigengemaakt cadeautje bij en daar ging dit label aan...
Ik kocht een lijst waar 3 foto's in kunnen en printte ze elk in zwart/wit. In het midden een foto van het stel samen en aan weerskanten een foto van ze waarop ze elk met hun hobby te zien is. Elmar is dol op duiken en dat vraagt om bubbels in het water. Met de Distress oxide inkt kun je dat goed weergeven...
Lieke is dol op haar paard en deze mooie foto vroeg om een bosrijke achtergrond. Die heb ik gemaakt met ƩƩn van de nieuwe stencils die ik kocht bij de Action. Op de foto komen de blaadjes niet zo goed over als in het echt, maar ik denk dat je wel een idee krijgt.
Om het wat persoonlijker te maken, heb ik hun namen verwerkt in vlaggenlijntjes. De mooie, fijne lettertjes van (het Charming alphabet van) Marianne Design zijn er erg geschikt voor.
Het cadeau werd zeer gewaardeerd en bijna meteen opgehangen, zo leuk! 
Ik wens jullie allemaal weer een fijne, nieuwe (werk)week en tot snel weer.



zondag 17 april 2016

Willy 40.

Al eerder vertelde ik dat ik dat er dit jaar veel mensen in onze vriendenkring zijn die dit jaar hun 40-ste verjaardag vieren. Zo ook mijn middelste zusje, afgelopen donderdag was ze jarig. Het feestje was al gevierd op 1e Paasdag, maar ik wilde 'dƩ dag' niet ongemerkt voorbij laten gaan en maakte dit cadeuatasje. De stoere papiertjes komen uit een blok van Action.

 In het tasje wat lekkere chocolade, thee-bloemen en vanillekaarsjes.
Een labeltje met zelfgeschreven tekstje, stukje washi-tape en houten vogeltje eraan en klaar.....
De Pubquiz was erg geslaagd gisteravond, met een mooie opbrengst voor Alpe 'd HuZes. Rolf is alweer een paar uurtjes aan het trainen met een fietsmaatje, hopelijk houden ze het droog. Fijne zondag, allemaal!
Challenge;
Paper Play Sketches - 005

vrijdag 19 september 2014

Dave.

Nog maar een mannenkaart, er zijn heel wat heren jarig in september. 't Is weer een simpele geworden, maar voor de mannen hoeven er niet te veel frutsels op. Mooi papier van Simple Stories en een stempeltje van Tim Holtz. Toch nog even de naam toegevoegd, door het zwart wordt het geheel net wat stoerder....
Challenge;
Sketch Saturday - Week #327

donderdag 18 september 2014

Tom.

Morgen is Tom jarig en voor deze gelegenheid maakte ik deze CAS-mannenkaart. Een papiertje uit het Miss Caroline blokje met een embossingmal (Tim Holtz) en wat inkt bewerkt. Randje eronder (MFT) gestanst en tenslotte zijn naam (lettermallen van MD) en wat knoopjes erop.
Challenge;
Clean and Simple - Sketch 306

dinsdag 9 september 2014

Just called...

De nieuwe IDEE&post-kit is weer geweldig, dus liggen de spulletjes nog even op tafel ;) Gisteravond maakte ik dit kaartje, gewoon omdat het een leuke sketch is en een verjaardagskaartje altijd handig is om op voorraad te hebben. Het telefoontje is gemaakt met een stans van Tim Holtz en het zilverdraadje heeft een tijdje om een rilpen gezeten, zodat het gekruld blijft zitten. Voor een stoer effect toch nog maar even de naaimachine ingezet....
Challenge;
Retro Sketches - #131

donderdag 29 mei 2014

Today is your day.

Gisteren was ons troetelkind (=petekind) Elmar jarig. Hij vierde zijn 20e verjaardag of, zoals hij zelf zegt, zijn 2*10e verjaardag.... Daar hoort een stoere kaart bij en met het Awesome papier van Simple Stories lukt dat prima. Het rondje met ster-stempel van Tim Holtz is van hout en was 'afval' van een workshop vogelhuisje pimpen die ik afgelopen vrijdag samen met mijn schoonmoeder heb verzorgt t.b.v. Alpe d'HuZes. Er deden 27 kinderen mee, dus ik heb nog een heleboel houten rondjes liggen ;) De teksststempel van Kaiserkraft maakt het kaartje voor Elmar af. Fijne (Hemelvaarts)dag, allemaal!
Challenge;
Sketch Saturday - Week #331