donderdag 7 april 2011

Simpele kaarten of toch niet....

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je start met een kaartje, maar dat het helemaal niet wil lukken?! Dat was ook bij dit kaartje het geval. Ik had wat mannenkaarten nodig en had daarvoor de simpele sketch bij CPS gekozen. Maar toen ik ermee aan de slag ging, bleek het helemaal niet zo simpel. Wat een gepriegel, zeg! Alleen al het maken van de vlaggetjes...pff. Ze zijn superleuk, die mallen van Crealies, maar omdat alle vormpjes op één plaatje zitten, moet je ze met kleine stukjes papier door de Cuttlebug halen. En dan het opplakken van die ieniemienie stukjes, ook al zo'n lekker klusje... Het waxtouwtje wilde ook niet wat ik wilde, dus ik heb em vastgezet met een beetje Tacky Glue. Dat zal em leren :p
Het papier komt uit het allereerste blokje van Basic Grey wat ik ooit gekocht heb en het tekststempeltje heb ik geleend. Hierdoor kan het kaartje meedoen met de challenge bij Double Dutch: "Something old, something new, somthing borrowed, something blue".
Maar ik laat me natuurlijk niet op m'n kop zitten door een kaartje, dus heb ik er nog maar eentje gemaakt:

Bij deze versie heb ik restjes rood papier en een eigen tekststempeltje gebruikt. Hierbij heb ik de vlaggetjes met 3D foam op een rijtje vastgeplakt en 2 stukjes waxtouw aan de zijkanten geknoopt, waardoor ze stevig vastzitten. Deze ging wat sneller. De kaartjes zijn al verstuurd, dus op naar weer een ander projectje.

grtz.Colien

Challenges:
CPS - Sketch
Double Dutch  - Something old (papier), something new (vlaggetjes stansjes), something borrowed (tekststempel), something blue (het papier, waxtouw + knoopjes).




11 opmerkingen:

  1. Ha Colien,
    wat grappig !
    Ja die Tacky Glue, ik kan niet meer zonder :)
    En je hebt gelijk hoor, laat niet op je kop zitten door een kaartje LOL
    Ze zijn alle 2 heel erg leuk !
    Jij hebt dat dus ook dat ze al weg zijn als ze nog 'vers van de pers' zijn.
    Ik kan het niet bijhouden, zo veel verjaardagen !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Colien, ik vind ze echt helemaal geslaagd. Leuk zijn ze, de vlaggetjes, kan me wel voorstellen dat het een gepriegel was maar het resultaat mag er zijn joh. Meestal kan ik dan de kaart in de prullenbak gooien.
    Groetjes en een fijne dag nog, Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaarten Colien!!
    xxx
    Dutch Tulip
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Simpel is heel vaak ontzettend mooi. Ik vind deze kaartjes dan ook geweldig.

    XOXO Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms is simpel echt niet minder leuk hoor.
    Tja en op mannenkaartjes kan nou éénmaal niet teveel poespas.
    Leuke kaartjes dus.

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het klusje was niet voor niks hoor! De kaartjes zijn erg leuk! De vlaggetjes vallen bij mij wel in de smaak.

    Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. eenvoudig of niet, het is heel geslaagd,
    groetjes, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja hoor, dat heb ik ook soms dat het niet mee zit... Echt vervelend dan, maar.... deze vind ik echt super!! Lekker strak, dat mag ook al eens. Tja, en al die kleine stukjes maken het wel af! Veel werk, maar het was het zeker waard hoor!!!
    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het zijn super kaartjes en tackly wat zijn we toch zonder dat geweldig plakspul!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Colien,
    Mooie kaartjes allebei! Je vlaggetjes lonen de moeite, goed geslaagd!
    Groetjes
    CHristine

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien