woensdag 10 juni 2020

Welkom in 1B2

Gisteren mocht ik kennismaken met mijn nieuwe mentorleerlingen. Volgend schooljaar heb ik 19 leerlingen in mijn 1B2-klas. De kennismakingsdag was door de maatregelen heel anders en vooral veel korter. In plaats van in een lokaal zaten we allemaal op anderhalve meter in een grote kring in de aula. Dat was vooral voor de kinderen wennen, want op de basisschool is de afstand niet nodig. Maar het was leuk!
Ik fröbelde voor elke leerling een kleinigheidje: een markeerstift met daaraan wat labels. Om het persoonlijk te maken, printte ik alle namen. Ze konden het wel waarderen. Weten ze meteen dat hun mentor een knutseljuf is, haha.Ik heb nog wat markers over, dus ik denk dat dit ook het afscheidscadeautje voor mijn huidige mentorleerlingen wordt...

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!
    Dat zullen ze zeker gewaardeerd hebben, ze voelen zich vast heel welkom!
    Groetjes Marinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk geworden! Ontzettend leuk om te geven, een warm welkom! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Ik wil ook zo'n juf.
    Je workshopresultaten zijn tof! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk en lief welkomscadeautje! Die leerlingen weten meteen dat ze goed zitten met een mentor als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief welkomstcadeautje! Ze treffen het met jou als mentorjuf!
    En ja, wat gek he, dat ze de hele week op de basisschool gewoon dicht bij elkaar zijn en dan bij jullie ineens afstand moeten houden.
    Leuk dat je je nieuwe mentorleerlingen alvast een keer gezien hebt.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kinderen boffen maar met jou als juf!!
    En inderdaad, nu weten ze meteen dat je een knutsel kont bent😊
    Leg je de lat voor jezelf wil meteen hoog, met je nieuwe leerlingen, maar dat komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch een leuke juf! Dit blijft de kinderen hun hele leven bij! Ik weet nog van mezelf hoe het was, de kennismaking met mijn mentor van de brugklas...Heel leuke mini cadeautjes maakte je voor ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw Colien,

    Dat vinden ze vast super leuk om zo welkom geheten te worden.

    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien