zaterdag 21 mei 2011

Even iets anders...





















Vandaag even geen kaartje om te laten zien, maar iets wat ik met de leerlingen 2BB van het VMBO heb gemaakt. Ik geef ze op maandag en vrijdag bloemschikles. Op maandag staan de 'verplichte nummers' (boeket, biedermeier, corsage etc.) op het programma, maar op vrijdag mag ik zelf iets verzinnen. De zoon van collega Liesbeth werkt in de supermarkt en daar hadden ze een hele doos kaasplankjes staan, die ze wilden weggooien. Liesbeth heeft ze mee naar school gebracht, want 'bij bloem kunnen ze daar vast iets mee' :) Van een andere collega kreeg ik verschillende schelpen en slakkenhuizen en daarmee was het idee geboren; het wordt een zomers plankje! Tja, en daar passen de zeemeermin-stempels van Kraftin Kimmie natuurlijk erg leuk bij. Ik heb de afdrukjes thuis alvast in verschillende vormen uitgestanst. Vooral de meiden vinden dit erg leuk, voor de jongens heb ik er wat piraatjes bijgedaan en ook die vielen in de smaak.
De afgelopen drie dagen heb ik niks gescrapt, dus vandaar dat ik deze creaties even op mijn blog wilde laten zien. Ook vandaag is er niks van gekomen om te freubelen. Maar morgen ga ik weer aan de slag, het schilderwerk buiten zit er dan op en ons huis is weer mooi blauw :)
Tot snel maar weer!

grtz.Colien

5 opmerkingen:

  1. Ha Colien, wat een gaaf idee!! Erg leuk die kaasplankjes!!!!!! Wat leuk dat je bloemschikken geeft 2x in de week!
    Goed weekend
    xxx
    Dutch Tulip
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoy colien
    wat leuk om iets te pimpen wat anders bij de vuilnis verdwijnt, echt geweldig leuk!
    groetjes...corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan! Ik denk dat je leerlingen daar met veel plezier hebben aan gewerkt. Het resultaat is super!
    Groetjes
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke creatie ! knap,
    groetjes, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is weer een leuke les geweest! Erg mooi geworden ook, ze zullen er wel met veel plezier aan gewerkt hebben.
    En fijn dat het huis weer blauw is!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien