woensdag 31 juli 2019

Kleurenkaartenteam: Koper met gepatineerd/geoxideerd koper.

Vandaag is het de laatste woensdag van de maand, dus tijd voor het kleurenkaartenteam van Martina. Vorige maand werd koper gekozen en ik was de eerste die reageerde op de oproep om er een nieuwe kleuren bij te kiezen. Ik koos voor gepatineerd/geoxideerd koper oftewel verroest koper. Ik moest denken aan vroeger, aan de verroeste stuivers... 
Maar je ziet het ook vaak op daken en standbeelden die uit koper gemaakt zijn. Om jullie een idee te geven welke kleur ik bedoel, heb ik een collage met verschillende foto's ter inspiratie gemaakt:
Je ziet dat het richting petrol, zeegroen of -blauw gaat of misschien wel neigt naar turquoise. Genoeg mogelijkheden dus. Maar laat deze woensdag nou net in onze vakantie vallen en ik heb niet echt veel knutselspullen bij me. 
Wel het leuke blokje van EchoPark, waar wel wat papiertjes in de juiste kleur zitten. Koperpapier had ik ook nog snel in het kratje gemikt, dus so far so good. Maar het was toch ff puzzelen. Om het papier 'geoxideerd' te laten lijken, heb ik (hoe kan het anders...) Distress Oxide inkt gebruikt.
Dit CAS-kaartje had ik als eerste gemaakt, maar ik was niet helemaal tevreden. Op een of andere manier vond ik het oudgemaakte papier niet passen bij het badpakje en de zomerse tekst. Omdat ik al meerdere kaartjes had gemaakt met de paar designpapiertjes die ik had, kon ik het bovenste kaartje ook maken van de restjes. 
Helaas mistte ik bij de Hibiscus-malletjes de meeldraden (hopelijk ligt dat friemeltje nog thuis...), dan maar met plaksteentjes. Ik ga kijken wie er allemaal de uitdaging zijn aangegaan. Ik ben ook benieuwd hoe het andere bloggers is gelukt om het koper fatsoenlijk te fotograferen, want dat valt niet mee. Alle linkjes naar de deelnemers staan op Martina's blog.
Challenges;
Sketch Saturday - #574

CAS(E) this Sketch! - CTS#332


21 opmerkingen:

  1. Hey Colien,

    Leuke kaart maakte je voor het KKT!!
    Super, die koperen bladeren bij de bloemen...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is je toch gelukt met mooie resultaten. Deze keer heb ik gepast. Ik ben even niet in een kaartjesmodus en ik had geen zin om me te forceren.
    Fijne vakantie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend knap dat jij dit ook in de vakantie voor elkaar krijgt...zou mij (annemarie) in ieder geval nooit lukken, heb al moeite als we drie weken hebben om te bedenken.

    Ze zijn super gaaf je kaartjes...

    fijne vakantie nog liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de kaart met de hibiscus op is echt supermooi, leuk met de donkere vegen op het papier, tof die koperen bloem. Glanzend koper fotografeert inderdaad niet zo makkelijk he.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je ons aangedaan? Ik vond het een super combinatie, maar niemand heeft deze kleuren liggen. Wat een uitdaging!
    Je kaart met de hibiscus is echt knap geworden.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, ik vind dit knap en mooi! Ik heb deze uitdaging overgeslagen, ik had even geen idee...Maar als ik zie wat er allemaal gemaakt is, super! Fijne dag! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt ons goed uitgedaagd Colien! Maar dat is wel erg leuk! Ik vind dat je leuke kaartjes hebt gemaakt in je eigen kleurencombinatie.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een moeilijke uitdaging vond ik dit. En tot overmaat kwam ik er net achter dat mijn link naar een foute blogpost verwijs. En ik kan dit niet meer veranderen. Hoop dat de deelnemers me toch zullen vinden.
    Maar nu even over jouw kaartjes. Wat zijn die mooi geworden zeg. En het is idd een crime om deze kleuren mooi op de foto te krijgen. Ik hoop dat je je friemeltje thuis teruggevonden hebt.
    Fijne dag.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks de beperkte hoeveelheid knutselmateriaal toch twee zeer geslaagde kaarten! Inderdaad lastig als een stuk op je kaart zo glanst, maar we kunnen het ons wel voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap om deze tijdens jou vakantie te maken, ik heb het voor die tijd gemaakt. Je hebt dezelfde kleuren inkt gebruikt als ik. Ik begrijp wat je bedoeld met het eerste kaartje. Toch zijn beiden leuk. Fotograferen is lastig met dat koper, ik had denk ik iets minder glimmend koperpapier. Geniet van de vakantie. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kaartjes Colien!! Het was een echte uitdaging die jij ervan maakte maar ik heb wel hele mooie kaarten gezien!! Bedankt voor het kiezen van deze combi!!
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja je hebt het ons erg moeilijk gemaakt maar er zijn heel mooie creaties uit gekomen! Jouw kaartjes zijn ook erg goed gelukt! die planten in het koper zijn erg mooi! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vond dit wel een bijzondere uitdaging je gaat wel een beetje vintage denken. Maar er kunnen mooie kaartjes mee gemaakt worden zie je wel. De bloemen zijn mooi en vind je het badpak niks doe je er thuis toch gewoon een bootje op?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha, grappig te lezen dat je het eigenlijk zelf ook niet zo makkelijk vond =)
    hier was het toch ook even zoeken en graven naar het juiste papiertje, hou je ook nog aan de takken vast voor volgende maand, dan gaan we het nog moeilijker maken (vind ik). Geslaagd kaartje is het uiteindelijk geworden,
    fijn dat je er ondanks de vakantie en warmte weer bij bent !
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super gaaf !!!! Zonder de meeldraden ook heel mooi met de parels erop !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ben ik blij dat je zelf de combinatie ook niet makkelijk vond. je kaartje met het koperen blad vind ik meer dan geslaagd. mooi resultaat.
    bedankt voor je reactie op mijn blog.
    geniet nog van je vakantie.
    groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Colien,
    Wat een gave uitwerking van je eigen kleuren combinatie!
    2 kaartjes toppie!
    Leuk hoe je die bladeren van MD zo koperkleurig hebt gemaakt. Ze vallen lekker op zo!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helaas lukte het me gisteren niet om een blogrondje te doen, natuurlijk kom ik vandaag even kijken. Wat een leuke uitwerking van de kkt. Knap hoe je met het weinige wat je bij je hebt toch zulke leuke kaartjes kunt maken, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben ook een dagje te laat. Maar natuurlijk sla ik je niet over. Vooral niet omdat je de kleur erbij mocht kiezen. Heel mooie combi. En je kaart is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een dagje te laat wegens werkzaamheden maar wat was ik benieuwd naar de uitwerkingen met deze kleuren! Want wat heb je het ons moeilijk gemaakt. Maar des te leuker ook! Jou kaartjes zijn super, vooral de tweede vind ik mooi. En helemaal knap dat je dat vanuit je vakantie-adres hebt weten te fixen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn beiden natuurlijk goed wat de kleuren betreft, maar begrijp je bedenkingen bij de eerste.
    Vind de tweede ook wat vrolijker door wat meer glanzend koper.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien