zaterdag 19 november 2016

19 november.....

Wow, wat een bofkont ben ik! Vandaag ben ik jarig en zo voelt het ook! Ik heb al een enorme stapel kaartjes (sommige met superleuke extraatjes!!) mogen ontvangen en dan moet de postbode vandaag nog komen. Helaas gaat het me niet lukken om die kaartjes open te maken, want vandaag ben ik heel de dag op school = werk. Mijn bloemschikcollega Truus gaat per 1 januari met pensioen en neemt vandaag afscheid met een Ikebana expositie én een reünie. Zij was in 1991 oprichtster van bloemschikken als examenvak op onze school en wil dat vandaag graag vieren met (oud)collega's en oud-leerlingen. Als vakgroep zijn wij mede-organisatoren van deze dag...
Als herinnering aan onze school wilde Truus graag een soort receptieboek. Omdat een kant en klaar boek op 1 plaats ligt, leek me dat niet zo praktisch: mensen nemen de tijd er niet voor of denken: daar schrijf ik zo meteen wel iets in en dan wordt het vaak vergeten. Daarom had ik correspondentiekaartjes uitgedeeld onder de collega's en een map gepimpt met daarin pockets om de kaartjes in te verzamelen. Ook staan er vandaag her en der potjes met kaartjes, zodat de map nog verder gevuld kan worden.
De map heb ik bewerkt met modeling paste en masks. Daarna met houten letters een tekst erop gemaakt en een bloemwerkje in de hoek geplaatst. Vervolgens alles in de zwarte gesso gezet en tot slot alles in reliëf op laten komen dmv zilververf. 
Ik heb nog meer items gefröbeld voor het afscheid, die zie je nog. Evenals de vele verjaardagskaartjes, die show ik morgen en dan maak ik ook de winnares bekend van de candy. Hopelijk lukt me dat vóór 11.00 uur, want dan staat de familie op de stoep voor de brunch die Rolf en ik hebben bedacht om onze verjaardagen te vieren. Tot morgen!


17 opmerkingen:

  1. Wordt een drukke maar vast fijne dag met veel ontmoetingsmomenten!
    Prachtig wat je gemaakt hebt voor je collega!
    Oei, vergat ik nog bijna je een héél gelukkige verjaardag te wensen!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd en een superleuke dag.
    Erg attent, lief en mooi wat je voor je collega maakte.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Colien en een heel fijne dag gewenst vandaag!! Leuk, een brunch, super idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zult je nieuwsgierigheid dan nog even in bedwang moeten houden, maar dan heb je nog wel een heel leuk vooruitzicht, verjaardagspost open maken!
    Geniet van je dag vandaag ook al is het misschien anders dan anders.


    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Knap werk!
    Maak er nog een mooi verjaardagsweekendje van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig cadeau en wat een mooie map maakte je! Leuk zoveel kaartjes gekregen! En alvast veel plezier met de verjaardagsbrunch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met jouw verjaardag Colien! Owh dat kan ik echt niet post laten liggen! Respect echt waar! Wat een prachtig, ontroerend en lief cadeau om haar te geven! Dat zal zij nog vele jaren koesteren denk ik :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst van harte gefeliciteerd!
    En wat heb je een mooi cadeau gemaakt. Veel plezier nog vandaag! En eet smakelijk voor de verjaardagsbrunch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hieper de piep hoera. Wel druk bezig zo op je verjaardag. Wel een heel persoonlijk cadeau. Veel plezier met van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Om te beginnen natuurlijk een dikke kus voor je verjaardag! Superleuk dat je zo verwend bent met gezellige post. En ach wat een werk heb je weer gemaakt van alles voor het afscheid van Truus. Ik heb de map in het echt gezien en hij is echt prachtig! Hopelijk komt er vandaag veel 'vulling' bij. Ben heel benieuwd of het druk is geweest. Voor morgen alvast een hele gezellige dag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat Colien! Wat lief dat je op je eigen verjaardag een (ex)collega in het zonnetje zet. Hoop voor haar dat deze prachtige map helemaal vol komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een super mooie map heb je gemaakt.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerst een vooral, een superdikke proficiat met je verjaardag !
    Heb je goed bedacht, dat mapje, zal ze vast wel erg blij mee zijn !
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog gefeliciteerd natuurlijk! Zo te zien een drukke maar gezellige dag op je verjaardag! Erg mooi gemaakt en super handig om de reacties er apart in te doen. Zal ze blij mee zijn ! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende creatie voor je (ex)collega, Colien en daarvoor je eigen verjaardag laten 'schieten' (nog proficiat)...deze map gaat ze koesteren!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Colien,

    Wel wat laat maar toch nog van harte een heel fijn 'nieuw jaar'!
    Wat heb je deze map mooi gemaakt en wat een leuk idee om iedereen zijn wensen op een kaartje te schrijven dat hier dan in kan... Daar gaat de ex-collega heel veel plezier mee beleven!!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien