maandag 8 november 2021

DT-weekend Knutsels en Kadootjes.

 

Gisteren en eergisteren was ik in Epe in een gezellig huisje op een bungalowpark. Het was namelijk het Knutsels en Kadootjes DT-weekend. Monique, GerJanne, Hermien en Ingrid waren er vrijdag al en Nelly kwam zaterdag een dagje. Ik kwam zaterdagochtend aan, bleef een nachtje slapen en ging gisteren einde van de middag weer naar huis, tegelijk met Hermien en Ingrid. Monique en GerJanne gaan vandaag weer naar huis.


Het is altijd gezellig om elkaar in levende lijve te zien en spreken. Traditiegetrouw hebben we ook Kadootjes voor elkaar, zo leuk! En een andere traditie is dat ik zorg voor eigengebakken appeltaart en Nelly erwtensoep maakt en meebrengt voor de lunch. Mijn kadootjes deed ik in een tasje, waar ik labeltjes aan maakte met plaatjes van Bella Lulu. In het tasje deed ik rood-wit-blauwe papier-pakketjes en lintjes, malletjes en natuurlijk mocht chocolade niet ontbreken. Daarvoor maakte ik een wikkel aan de hand van een sketch.

En daarna gaan we aan de fröbel. De 4 dames die er al waren, hadden al heel wat creatiefs gemaakt, maar we wilden ook nog wat anders doen dan kaartjes maken. Ik had voorgesteld om 'Dikke Dames' te gaan schilderen en dat vond de rest een leuk idee. Nadat iedereen had doorgegeven welk thema men wilde, schetste ik ze op canvasdoeken en laadde ik deze + verf en kwasten in richting Epe. Het was een succes en de resultaten zie je waarschijnlijk nog wel bij de dames op het blog langskomen. Verder 2x heerlijk een stukje gewandeld in de mooie omgeving met GerJanne en Ingrid. En in totaal 10 kaartjes gemaakt en nog een aantal achtergrondjes en alvast wat gestanst. Kortom: een topweekend!


Vandaag is Rolf jarig en deze majesteit Suus en Kolonel Briep kreeg hij van mij op canvas. Nee, niet zelf geschilderd, maar foto's ingestuurd naar MyCartoon. Een geslaagd cadeau, hij is er blij mee en ik ook ;) Mijn verjaardagskaartje voor Rolf zie je morgen.

Challenges;

2 Sisters on the Blog - Ruitjes

Freshly Made Sketches - FMS510



10 opmerkingen:

  1. Je maakte er weer een hele "toestand" van, van je kadootjes, daar ben jij toch echt wel heel goed in!!
    Leuk het ziet er heel gezellig uit.
    Net zoals je verslag van het weekend, klinkt ook heel gezellig.
    De schilderijen, wat een super idee, ik ben benieuwd naar het resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk gezellig, verwenweekemd heb je achter de rug. En vandaag al weer feest, gefeliciteerd met Rolf. Wat een leuk cadeau! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw kadootjes, en appeltaart waren weer top, nog heel erg bedankt ervoor, ik ga er lekker van genieten en met de spulletjes ga ik weer heel veel leuke kaartjes maken..Ook nog bedankt voor de gezelligheid, want dat was het. Het schilderij van Suus en Briep vind ik zo gaaf, we hebben toen we vorig jaar verhuisden er ook aan gedacht om zo een te laten maken van Teuntje, maar het is voor haar een andere geworden. Werk ze nog, en voor vanavond geniet van je avond met de jarige job....Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een leuk, geslaagd weekend en die dikke dames zijn supergaaf. Knap dat jij de opzet op de doeken hebt gemaakt. Gefeliciteerd met Rolf en die schilderijen zijn hilarisch, leuk cadeau. Veel plezier nog.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am a little envious of the wonderful creative weekend you had. The chocolate sentiment fits the sketch so perfectly! Thanks for playing along with us at FMS this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige foto's van jullie knutselweekend.
    Je kaartje voor onze challenge is ook erg leuk, dank je wel voor het meedoen
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was weer erg geslaagd en gezellig, de workshop was echt geweldig.
    Fijn dat Rolf de schilderijen mooi vond, ik hoop dat jullie heerlijk gegeten hebben vanavond.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Such a fun sentiment! Delightful card! Glad you shared it at FMS!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezelligheid ten top !
    Wat maakte je leuke traktaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaart, en leuk zo'n dt weekendje weg. De foto's zien er erg leuk uit.
    Bedankt voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien