zaterdag 23 december 2017

Kerstpakket.

Bij ons op school = werk krijgen we geen kerstpakket, maar mogen we één keer per 5 jaar (met het hele gezin) naar de winter Efteling. Om toch een soort kerstpakket te mogen ontvangen, ontstond een aantal jaren geleden het idee om (anoniem) een pakket te maken, vervolgens op een tafel neer te zetten en bij de kerstlunch een nummertje te grabbelen en het pakket met corresponderend nummer is dan voor jou.
De prijs van het pakket mag maximaal €10.- zijn. Dit jaar was ik een beetje inspiratieloos... Vorig jaar had ik een Tony's Chocolonely pakket gemaakt, het jaar daarvoor een bios-pakket (bioscoopbon, popcorn en M&M's), wat nu?
Afgelopen woensdag bedacht ik dat het een Hollands pakketje moest gaan worden. Ik kocht speculaaskoeken, drop, hagelslag, Goudse kaas en een doos tissues verpakt in een tompouche-doos...
Ik stopte alles in een tasje met Delfts blauwe print en vervolgens maakte ik er dit kaartje bij. De uiteindelijke ontvangster was er blij mee. Zelf kreeg ik een pakketje met allerlei biologische tomaten-producten, helemaal leuk! Toen ik gisterenmiddag thuiskwam, was er verrassing bij de post: een VVV-bon (onder het mom: 'we hebben een passie') van het ROC om ons te bedanken voor de inzet het afgelopen jaar. Stiekem toch een kerstpakket, of zelfs twee nu :)
Het kaartje is gemaakt volgens de sketch bij Die-Sketch-Tanten. 
Met mijn kaartje voor neefje Mels was ik winnaar van de vorige challenge. 
Ondanks de vakantie is de drukte nog niet voorbij. Gisteravond als vrijwilliger achter de bar gestaan in Xinix en vandaag is het weer feest: Ellen, mijn schoonmoeder, is jarig. Straks mogen we met de hele (schoon)familie weer naar het pannenkoekenrestaurant, yummie!
Challenge;
Die Sketch Tanten - Alles geht mit karten, option sketch

13 opmerkingen:

  1. Mooi in deze Hollandse kleurtjes.
    Geniet van de drukke gezellige dagen!
    En gisteten zat je prachtige kaart met het rendier en de mooie groen- zwarte papiertjes in de bus. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk pakket! Mooi gemaakt en slim bedacht Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, kerstpakketjes voor elkaar maken! En helemaal leuk om dan nog extra verwend te worden met een bon in de bus, altijd leuk! Geniet van je vakantie (en de pannenkoeken)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi pakketje heb je gemaakt. Leuk idee om het zo te doen.
    En vanavond lekker pannenkoeken eten. Veel plezier!
    Lieve groetjes, Monique


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eine tolle Umsetzung des Sketches.
    Vielen Dank daß du wieder bei den Sketch-Tanten mitmachst.
    LG Dreja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zit nu waarschijnlijk aan een overheerlijke pannekoek met je schoonmoeder en familie...je kerstpakketje ziet er geweldig leuk uit...weer een gaaf idee...
    en gfeliciteerd met je winnende kaartje ...was ook dik verdiend geniet er maar lekker van

    groetjes en hele fijne kerstdagen
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die ROC-envelop was zeker een aangename verrassing gistermiddag! Jouw kerstpakket ziet er tof uit, mooi kaartje erbij. Gezellig begin van de vakantie, met z’n allen lekker pannenkoeken eten. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk Oudhollands pakket heb je gemaakt! Daar passen die pannenkoeken van vanavond goed bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geluk dat je nu vakantie hebt en even bij kan komen van al die bezigheden. Je pakket ziet er super leuk uit.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Colien,
    lekker hoor vakantie! EN wat en leuk idee van die kerstpakketten en dat je nu toch nog een bon kreeg! Extra verrassing! Jouw pakket dat je voor een collega maakte is erg leuk. Doet me denken aan net pakket wat ik voor onze buren maakte toen ze dit jaar verhuisden naar Duitsland.... werd ook zo goed ontvangen!
    Geniet van de komende weken. Lekker veel knutseltijd?
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow.. that's a fab creation! Wonderful make!

    Thanks for playing along with our Sketch Aunts Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    *DT* Die Sketchtanten
    *DT* Die Traumfabrik
    *GDT* ITD’s Creative Playground
    Kleido’s BastelStüble
    Blog-owner Do-Al(l) Kreatives (#12 – End of the year)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Was für eine schöne Idee und tolle Umsetzung unseres aktuellen Sketches
    Danke für deine Teilnahme bei den Sketchtanten. Ich wünsche dir für
    2018 alles Gute!
    AndreaBastelmaus DT-Sketchtanten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ein tolles Kärtchen.
    Danke für deine Teilnahme bei den Sketch-Tanten.
    LG
    Kuni

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien