maandag 15 augustus 2016

Fotoalbum.

Tadaah... daar is ie dan eindelijk: het fotoalbum (wat we gemaakt hebben tijdens een workshop onder leiding van Nicole Parmetier bij Noor! Design). Ik had tijdens die workshop al bedacht dat ik het zou vullen met foto's van de meivakantie. We verbleven toen een midweek in Wijlre, Zuid-Limburg, zodat Rolf nog wat heuveltjes op en af kon fietsen voordat hij naar Alpe d'HuZes zou gaan. 
En deze vakantie is het gelukt om het album af te krijgen. De foto's heb ik bij de Hema laten afdrukken. Ik heb gekozen voor vierkante foto's met een witte rand eromheen. De foto van het plaatsnaambord nam ik speciaal om het op de voorkant van het album te gebruiken.
Bij een aantal foto's (en ook op de voorkant) heb ik wat handlettering toegepast. Onder andere deze banner getekend en er een tekstje ingezet. Omdat het papier veelkleurig is, heb ik mijn gekleurde Stabilo-fineliners gebruikt.
De kleurtjes van de Stabilo's passen prima bij het Jillybean Soup papier. Sommige tekstjes, zoals deze, heb ik al tijdens de meivakantie geschreven. Maar helaas lukte het me niet (zoals Nicole dat doet) om bij thuiskomst een album klaar te hebben....
Ook het handletteren lukt (nog) niet altijd zoals ik zou willen. Als ik nu deze tekst zie, zou ik bepaalde woorden wat kleiner hebben geschreven... Wie weet bij een volgend album?? ;-) 
Dit tekst-kadertje vind ik dan weer wel goed gelukt, hihi.
Tijdens de midweek hebben we ook een bezoek gebracht aan Gaia Zoo, we waren tenslotte in de buurt. Deze tekst (en apenkop) heb ik afgekeken van Karin Lutenberg (Paper Fuel) in haar boek: 'Handlettering doe je zo!' Het is een heel gaaf boek met praktische tips (voor beginners). En voor een heel schappelijke prijs...
In het Jillybean Soup-pakket zaten ook journaling cards en stickers die ik in het album heb verwerkt en geplakt, zoals je hier kunt zien.

Op verschillend pagina's heb ik schuine (restjes) papier geplakt, zodat er pockets ontstaan. Soms zit daar een stapeltje foto's in (5 x de honden in het gras is ook wat overdreven om allemaal in te plakken....) en soms, zoals hier, zijn ze voor de sier en beplakt met washi-tape, stickers etc.
Maar ja, ik kan niet ontkennen dat er veel foto's van Suus en Briep in zitten...  ;-)
We waren ook nog een middag naar Valkenburg geweest, afgesproken en bijgekletst met vrienden, maar daar hebben we niet 1 foto gemaakt... oeps...
Tot slot nog de achterkant met een mooie, typerende foto van de prachtige week die we van 2 t/m 6 mei hadden in het zuiden. Hopelijk hebben jullie het volgehouden tot hier, want het was een behoorlijk lang blogbericht deze keer.
Vandaag gaan we Koblenz bezoeken, ben benieuwd... en ja, ik ga proberen foto's te maken voor een volgend album :-)

10 opmerkingen:

  1. wat heb je je herinneringen mooi 'verpakt', leuk om later zeker nog een keertje in te bladeren ! een serieus werkje, maar het resultaat mag er zeker en vast zijn
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk album vol mooie herinneringen. Heel gaaf met een leuke lijn papier Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat album is super leuk geworden !
    Tja, het zijn ook prachtige honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi album heb je gemaakt.
    Altijd leuk om die erbij te pakken en weer te genieten van de herinnering.

    Fijne vakantie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit gaaf geworden zeg, en wat goed dat je er zo'n prachtig album van hebt gemaakt! De mijne ligt er nog...Geniet lekker verder samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gaaf fotoalbum is dit geworden! Tof ook die foto's met witte rand eromheen. Goed idee om ze zo af te laten drukken. Nog veel plezier samen en natuurlijk veel mooie foto's maken voor je volgende album :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onwijs leuk boek, en wat knap dat hand lettering, dat ziet er al goed uit! Leuk om te doen ook he?!
    Gaaf resultaat zo alles bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sjee Colien, wat een schitterend album! ZO leuk met de handlettering. Echt knap!!
    En wat een mooi aandenken zo!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakt zeg! En het ziet ernaar uit dat jullie genoten hebben! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heee wat leuk!!! Wat gaaf om je boek helemaal af te zien, hij is super geworden! Een mooi aandenken aan een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien