woensdag 2 juni 2021

Avocado in de hoofdrol.

Al een poosje geleden hadden Nelly en ik met en bij Daniëlle afgesproken om te gaan fröbelen. Daan zorgde voor iets lekkers bij de koffie en thee, Nelly en ik hadden allebei een knutsel voorbereid. Mijn bijdrage bestond uit een pakketje met avocado-kaartjes. Ik zag er een keertje eentje in de winkel, dat had ik onthouden en toen zag ik deze malletjes van Marianne Design in mijn voorraad:


Die zijn dus heel leuk om pinguins van te maken, maar ook peren of avocado's. Ik zocht wat leuke papiertjes (verschillende blokken van de Action) en wiebeloogjes op en printte grappige tekstjes. De mondjes en armpjes zijn met fineliner getekend.

Het bovenste kaartje ging richting Magriet, zij is vandaag jarig. Zij kan de tekst wel hebben, denk ik :) Ook voor haar deed ik er een toepasselijk, grappig gezichtsmasker bij. 
Voor een geslaagde zo meteen is deze wel leuk, maar ook bij een andere prestatie, natuurlijk!

En deze kwam ik tegen op internet, zo grappig met de nacho-chip erbij. Gewoon een simpel driehoekje met wat spikkels erop getekend.

Ja, en de pit is natuurlijk ook inzetbaar. Twee kaartjes voor een zwangerschap, kijk ze shinen die stelletjes, haha. Ik vind het, al zeg ik het zelf, een leuke serie kaartjes geworden. 

Vandaag mijn vrije dag en die zit bomvol klusjes. Ook een vergadering mbt school = werk, want over 2 weken zijn de praktijkexamens voor onze leerlingen en er moeten nog wat puntjes op de spreekwoordelijke i gezet worden. 
Graag tot morgen, dan ben ik er met de reminder voor de rendier-kleurenchallenge voor 52 Weeks to Christmas. Fijne dag!




6 opmerkingen:

  1. Haha, het zijn zeker heel leuke kaarten. Een goed begin van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaaah, wat ONTZETTEND leuk is dit!!!
    Wat ben jij toch creatief, hoe verzin je het?!
    Bij elk kaartje dacht ik, dàt is leuk en toen zag ik de volgende weer en dacht, dat is nòg leuker....
    De zwangerschap kaartjes vind ik ook super leuk bedacht! De laatste, met het "mannetje" iets donker op zijn buikje is het meest "echt".
    Leuk, heel heel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bedacht! De kaartjes zijn hartstikke grappig geworden, leuk! Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn stuk voor stuk superleuk, vrolijk, grappig èn origineel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe gaaf is dit!!! Zo zoe je maar dat je meer met stansen kunt doen...super origineel Colien!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien