vrijdag 18 maart 2022

Opening Fl(H)air kapsalon.

Op zaterdag 19 februari j.l. opende mijn thuiskapster Chayenne haar eigen salon. Voortaan komt ze dus niet meer aan huis, maar mag ik naar haar.  Aangezien Chayenne mijn overbuurmeisje (inmiddels -vrouw) is, is het voor mij heel dichtbij. Even oversteken en ik ben in haar kapsalon. Voor de opening wilde ik iets leuks meenemen en maakte ik dit toepasselijke canvas van 30 x 30 cm.

Op het doek sowieso een (kappers)schaartje en de naam van haar eenmanszaak. De letters zijn van hout en komen uit 2 verschillende doosjes, gekocht bij de Action. In de hoek zie je ook een stukje kant.
Rechtsboven een boel (metalen) bloemetjes verwerkt. Chayenne is dol op bloemen en dat wisten de bezoekers ook: bij de opening leek de salon wel een bloemenwinkel, zoveel had ze er gekregen :)
Linksonder heb ik een borstbeeld (chipboard) geplaatst, deed me denken aan zo'n oefen-kappershoofd.
Natuurlijk mochten een stoel en spiegel niet ontbreken. Symbolisch 2 hartjes in de spiegel, want het resultaat na een behandeling van Chayenne is prachtig! Ze was er heel blij mee en heeft het canvasje een mooi plekje gegeven. Het kleurt ook prima, want de salon is zwart/wit.

Nog één dagje werken, weer een dagje pubers entertainen. Vanmiddag gaat mijn onderwijsassistent een bloem-les proefdraaien. De eerstejaars mogen aan de slag met een Paasstukje in een leeg eierdoosje. Volgende week komt de examinator van haar opleiding voor de beoordeling: spannend! Maar ze is goed voorbereid en enthousiast, dus dat komt vast goed. Vanavond eten we.... pannenkoeken, want het is Nationale pannenkoekendag!!


 

8 opmerkingen:

  1. wat een gave canvas heb je gemaakt voor je kapster, ja die zal daar heel blij mee zijn, en dat zal een mooi plekje krijgen..
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over elk voorwerp op je canvas is goed nagedacht, het ziet er heel mooi uit, Cheyenne zal ermee in haar sas zijn. Eet smakelijk, met spek of stroop....? 😋 groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat heb je die gaaf gemaakt! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je overbuurvrouw er superblij mee is. Je hebt er zoveel mooi details in verwerkt, knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gaaf Colien !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave canvas maakte je voor je kapster Colien.

    Fijn weekend,
    Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan! Jij bent echt van alle markten thuis he? Hij is geweldig en Chayenne zal hem vast een mooi plekje geven. geniet van je weekend. Hier heeft de catering een bordje met pannenkoeken voor mij bewaard voor vannacht. Lief, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zeg, wat een creativiteit.
    Heel heel erg mooi, wat zal dit prachtig staan in haar salon.
    Wat leuk dat je zoveel toegevoegd hebt met betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Super mooi voor je buurvrouw - kapper!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien