zondag 17 oktober 2010

'n Kast vol Halloween.




Zoals ik al een aantal keer in mijn blog heb aangegeven: ik vind Halloween helemaal geweldig! Ondanks dat ik al een klein uitstapje had gemaakt naar kerstkaartjes, ben ik toch weer aan de fröbel gegaan om Halloweenkaartjes te maken. Het zijn een aantal kaartjes (nog) zonder teksten geworden en zodoende voor meerdere gelegenheden te gebruiken. En anders kan ik altijd nog een toepasselijke tekst stempelen of printen. 


Dit kaartje is erg simpel, maar wel helemaal leuk. Ik heb het gemaakt op lila cardstock. Daarop zwart cardstock en designpapier van Alice in Wonderland. Onder het afdrukje zit een breed oranje lint en weer zwart cardstock. Het Magnoliameisje heb ik ingekleurd met Derwernt potloden. De bloemen links zijn gemaakt met de ponsen van Nellie Snellen. Rechts heb ik 3 gekleurde elastiekjes vastgeniet.

Dit kaartje heeft al wel een stempeltje, jarige collega José gaat het a.s. donderdag ontvangen. Op het lila kaartje heb ik donkerpaars met embossingprint geplakt. Verder het Alice in Wonderland papier en spinnenwebpapier gebruikt. Het afdrukje is van Magnolia en ingekleurd met Derwent Coloursoft potloden. Van Sanne heb ik een Creatables mal (Marianne Design)geleend om de dubbele bloem met gekrulde steel te stansen in de cuttlebug. In het hart heb ik een mooie, grote splitpen verwerkt. Verder wat sterretjes en glimmers en klaar :)



Dit kaartje is voor Frans, één van onze conciërges, hij is ook deze week jarig. Het heeft een basis van oranje en zwart cardstock en ook hier heb ik weer Alice in Wonderland papier gebruikt. De bloemen zijn geponst en geëmbost met de kleine pons van Nellie Snellen. De kleine vlinder van Joy vind ik een beetje 'Silence of the Lambs'-achtig, dus spooky genoeg voor m'n Halloweenkaartjes.Om ook Magnolia's Edwin nog meer bij het kaartje te laten passen, heb ik een blauwe gloed om hem heen gekleurd.




Deze oranje kaart is erg simpel opgebouwd met 5 geïnkte strookjes designpapier op zwart cardstock. Heb er 3 afdrukjes bij gebruikt, een Gorjuss Girl ( Sugar Nellie), pompoen en vleermuis (Snag ’em Stamps, Imaginisce). De gele Halloween cirkel is eigenlijk bedoeld om een button mee te maken en komt van Action. De 2 paperflowers heb ik bevestigd met een lila spider-brad.


Het wordt een lang bericht deze keer :) Dit kaartje vind ik zelf erg schattig geworden. Ook het inkleuren van het stempelafdrukje is goed gelukt. Ook hier is de opbouw van de kaart erg simpel en heb ik niet te veel versiersels gebruikt.



Ook dit kaartje is één van m'n favorieten geworden. Ik heb het geheel in zwart-lila-paars gehouden. De kleuren van het afdrukje komen niet helemaal goed over op de foto, maar ze zijn passend bij het achtergrondpapier. Heb daarvoor verschillende kleuren Derwents gemixt om het juiste effect te krijgen. De roosjes komen van Xenos, evenals de spin, maar die ligt los op de kaart, vond het wel grappig op de foto :)



Ook dit kaartje is echt helemaal leuk geworden, toch?! Het inkleuren van de pompoen vind ik erg geslaagd. Het spinnenwebpapier is van Basic Grey (Eerie, Jack O Latern) en de streepjes uit de lijn van Alice in Wonderland.



We zijn er bijna :)
Ook dit kaartje is gemaakt met designpapier van Basic Grey uit de Eerie serie. De bloem en gekrulde steel is gemaakt met de Creatables mal (dankjewel Sanne) met in het midden weer een mooie splitpen. Heb de kaart afgewerkt met een klein tekststickertje en 3 spookjes splitpennen.


Het laatste kaartje (voor nu) uit de Halloween serie. Wederom Eerie papier en mooie grote bloem met splitpen. Het manneke zit op een lintje en ik heb hem een lachend mondje gegeven met een Stabilo-fineliner. Doordat het hengseltje van de pompoen over zijn kin loopt, was het net alsof hij heel sip keek. 
Voorlopig even voldoende Halloween kaartjes gezien, ga nu weer aan de slag met wat andere materialen. Hopelijk vinden jullie ze net zo leuk als ik, maar als dat niet zo is, volgen er binnekort andere kaarten en hopelijk ook wat doosjes. Ik wil namelijk nog wel wat dingen uitproberen met de Scor-pal. Tot snel!

grtz. Colien

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt Colien.
    Ik zelf heb er niks mee.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien