woensdag 20 juli 2011

Shadowpainting.

Al een tijdje geleden zag ik bij de Hobby in beeld dit filmpje over shadowpaiting. Dat leek me zo leuk, dat ik bij de Scrapbookwinkel in Heesch de materialen heb aangeschaft. Wel wist ik toen al dat het waarschijnlijk zomervakantie zou zijn eer ik er aan toe zou komen om te gebruiken. En dat was ook zo :)
Vorige week heb ik dit kaartje gemaakt in Delfst blauw. De poppetjes en het label staan al op papier en de tekening heb ik overgetrokken met liner. Daarna heb ik bepaalde delen ingekleurd met Distress inkt. Ik heb gekozen voor de kleur 'Faded Jeans'. Vervolgens heb ik de liner als een elastiekje van het papier afgehaald en de onderdelen uitgeknipt. Ik heb ze met 3D foam op een kaart met bijpassend designpapier geplakt. Voor het label heb ik een stempeltje van Marianne Design gebruikt en daarna vastgeknoopt met satijnlint.
Het is erg leuk en simpel hiermee te werken, dus je zult vast nog wel een keer een kaart voorbij zien komen, gemaakt volgens deze techniek.
Vandaag de derde dag van ons kamp. De kids worden straks ergens anders gedropt en gaan dan een mooie route lopen. Vanmiddag gaan we een nieuw spel uitproberen: Spel zonder grenzen. Voor morgen heb ik ook al weer een berichtje ingepland, dus graag tot dan :)
grtz.Colien

8 opmerkingen:

  1. Ja dit is een hele leuke techniek Colien en jij hebt er iets moois van gemaakt.
    Fijne dag toegewenst, groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is super Colien! En ik zal het filmpje zo eens bekijken? Heel veel plezier vandaag bij het spel!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh this is sweet Colien, a real Netherlands card ?!?! I like the couple, colors and papers you used.
    Have a great day,
    Monika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey colien,
    ik heb ook het materiaal voor shadowpainting liggen.... mooie resultaten kan je hiermee bekomen, zo ook je kaartje ! mooi gemaakt
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een leuke techniek op deze prachtige kaart Colien, ga me er ook eens in verdiepen....
    Groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoy colien
    echt leuk zo echt hollandse kaart!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Colien,
    het kaartje is echt leuk geworden.
    tot morgen weer.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Colien,

    ik ga dat filmpje ook maar eens bekijken....het ziet er leuk uit, dat kaartje, hoor!
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien