dinsdag 22 oktober 2019

Bruidsboeket.

Vandaag even geen kaartje, maar mijn andere hobby (en werk!), namelijk bloemschikken. Een tijdje geleden mocht ik een bruidsboeket maken voor de zoon en (toen bijna) schoondochter van mijn collega Kees. De wens van Luuk (en vooral Tanja) was dat het een Bohemian boeket zou worden, dus niet te gekunsteld of te stijf, maar lekker losjes. 
Daar houd ik ook wel van en dankzij 2 voorbeeldplaatjes had ik ook zicht op de kleurencombinatie die het bruidspaar graag wilde. Bij mijn voormalig werkgeefster Carla kocht ik verschillende bloemen in en vulde het aan met bloemen uit de schooltuin, grassen uit de slootkant en hop uit mijn eigen tuin.
Het werd een handgebonden boeket, wat 'rommelig' geschikt en afgewerkt met simpel bindtouw. De kleurtjes varieerden van knalroze naar donkerrood met frisgroene accenten.
Luuk kwam het boeket de dag vooraf zelf ophalen en was er meteen weg van. Natuurlijk is dit een foto van de trouwdag zelf, want bij het halen was hij niet strak in pak ;)
Voor hem maakte ik ook een corsage in dezelfde kleurtjes en stijl. Omdat ze een tuinfeest gepland hadden in een fleurige tuin, waren er verder geen bloemen nodig.
Ik had gevraagd of Kees wat foto's wilde sturen en dat deed hij. Vorige week mocht ik maar liefst 52 prachtige plaatjes van het stralende bruidspaar ontvangen, zo tof! Een heleboel in kleur, zoals deze in/bij het leuke autootje, maar ook een heel stel in zwart/wit, ook erg gaaf. 
En deze foto vind ik ook zo grappig: wel strak in pak en stralend in mooie jurk, maar wel allebei met stoere schoenen! 
's Avonds droeg Tanja ook een stoer zwart leren jasje, heel trendy. 
En daar gaat het boeket ;) Het was leuk en een eer om weer eens een bruidsboeket te mogen maken. Vooral als zo goed ontvangen wordt en je naderhand zulke stralende foto's krijgt.



12 opmerkingen:

  1. Prachtig! Dat deed je knap, maar vooral heel mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, het ziet er prachtig ui t! mooi
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEWELDIG mooi boeket!! wat ben jij toch een creatieve duizendpoot....

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wát een talenten heb je Colien, een schitterend boeket en wát een énige foto's deel je met ons!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig boeket en corsage, en in prachtige kleuren! Jij bent echt van alle markten thuis!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is dan ook een prachtig boeket!!
    Wat leuk dat jij uiteindelijk juf bent geworden en toch nog je "oude" beroep uit kan oefenen in zowel je vrije tijd als op je werk.
    De kleuren van het boeket zijn erg mooi.
    Gave foto's..... soms vind ik het zo jammer dat ik al getrouwd ben, want tegenwoordig kan er veel en is niks met gek 😉.... die schoenen!!!! Zo gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat prachtig, Colien! Schitterend boeket, mooie kleuren. Zo knap als je dat kunt maken. Leuk al die mooie foto’s. (Wel zonde dat ze met het boeket ging gooien 😉)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig! Wat een prachtig boeket! Toevallig heb ik vorige week een trouwboeket besteld. Tim gaat aanstaande zaterdag trouwen. Ik had beloofd corsages te regelen en toen zei hij: 'Mam, regel ook maar het boeket.' Nu maar hopen dat dat net zo mooi wordt als wat jij hebt gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend boeket had je gemaakt voor het prachtige bruidspaar !!
    De fotoos zijn Superleuk .... fijne dinsdag Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is even genieten van deze prachtige foto's, fantastisch boeket en corsage,
    leuk dat we mogen meekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, dat is gaaf! Het boeket en de corsage zijn prachtig en je hebt echt eer van je werk! Leuk dat ze je zoveel foto's stuurden ook. Leuk ook die laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien