donderdag 3 september 2020

52 Weeks to Christmas, week 36. Reminder rood/groene kaart, optie vogel.

Nog t/m vanavond 23.55 uur kun je meedoen met de uitdaging op het 52 Weeks to Christmas. Epie mocht het thema bepalen en zij koos voor rood/groene kerstkaartjes met als optie een vogel. Voor mijn reminderkaartjes gebruikte ik heel oude ansichtkaarten (wat zijn dat dan?? haha) uit een Libelle uit 1994. Tja, wie wat bewaard, heeft wat! ;)

De achtergrondpapiertjes zijn van Marianne Design, net als het tekstje (byMarleen) en de doily. De hulstblaadjes knipte ik uit de afbeelding.

Ik had de ansichtkaarten een tijdje geleden al opgezocht, in april hadden we de challenge koekjes/gebak en daar passen de afbeeldingen (tekeningen van Marjolein Bastin) wel bij. Maar toen had ik ze dus niet gebruikt. Ik herinnerde me dat er op eentje een vogel te zien was, dus weer even uit de kerstbox geplukt en de kleurtjes kloppen ook. 

Mijn tweede kaartje ook met een 'verknipte' ansichtkaart. Ik koos voor het hondje, vond em zo schattig. Het gestreepte papier (uit een blok van de Action) past er mooi bij, dat zie ook op het origineel. Geprint tekstje en splitpen erbij: klaar!

Doen jullie mee met onze challenge? Link dan je groen/rode kaartje (met eventueel een vogel erop) in het bericht van afgelopen vrijdag op het 52 Weeks to Christmas blog. Meedoen met de wekelijkse uitdaging kan natuurlijk ook. Dat kan door je kaartje in te zenden bij het bericht van vandaag.

Challenges;
Crafty Hazelnuts Christmas Challenge - Anything goes as long it's Christmas, 
Merry Little Monday Challenge - Anything goes
Cheerful Sketches - September challenge (bovenste kaart)
Christmas 24 Card Challenge - #017 Christmas animals (second card)
Image may contain: text that says "thristmas 24 Challenge Blog Holiday Card Make 24 cards by December 24th! Challenge #17 Christmas Animals"
Sketch Saturday - Past sketch from 2016 (#417, second card)

24 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kerstkaarten komen hier allemaal voorbij, erg mooi! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie kaartjes dezelfde layout en toch allemaal anders heel leuk
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaartjes weer Colien! Leuke afbeeldingen zijn dat. die hadden inderdaad ook goed voor "koekjes en gebak" gekund, maar ook nu hartstikke leuk.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn twee leuke kerstkaarten geworden met dank aan het bewaren Colien.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaartjes met die 24 jaar oude ansichtkaarten! Ik slaap onder een dekbed van Marjolein Bastin! Ze maakt leuke tekeningen.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie reeks weer! schattige plaatjes, lang bewaard maar nu superleuk verwerkt!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaartjes Colien....ik vind het vogeltje met zijn laarsje aan zo grappig!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig nostalgische kerstkaarten !
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het plaatje herkende ik direct. Ooit verzamelde ik de tekeningen van Marjolein Bastin en ik heb dus ook nog bakken vol met (gebruikte) kerstkaarten van haar hand.
    je hebt er een hele leuke kaart mee gemaakt. Het winterkoninkje springt er echt uit zo. De hond op de gestreepte achtergrond vind ik ook geweldig.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Plaatjes van kaartjes Colien , leuk met de sketch ook .
    Proficiat met winnend kaartje altijd mooi meegenomen
    Fijne avondgroetjes v Epie ........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik moest lachen om je opmerking "oude ansichtkaarten, wat is dat".
    Leuke kaarten maakte je.
    Ik vind het steeds zo knap hoe jij dit blok van de Action verwerkt, ik kocht het ook, maar kan er niet zoveel mee. Geen idee waarom ik het destijds gekocht heb. 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allebei heel leuke kaartjes! Ik heb ook nog ergens plaatjes uit een oude Libelle of Margriet. Nu je het zegt zat daar ook een vogeltje bij.
    Toch ook maar weer eens opzoeken.

    Ik heb nu last met het plaatsen van de reacties, vraagt elke keer of ik een robot ben en kan het niet negeren, heel vervelend. Soms moet ik zelfs plaatjes aanklikken met zebrapaden of verkeerslichten... Hoop dat het niet lang duurt, want dat kost zo veel tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer helemaal leuk Colien !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Adorable Christmas cards. Love the cute dog. Thanks for joining Christmas 24.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, tekenen kan Marjolein wel! Mooi hergebruik op deze manier, twee gave kaartjes Colien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wonderful cards!Thanks for creating with us at Christmas 24!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super leuke kaart
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers
    dt cheerful sketches

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kerstkaartjes!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superleuk kerstkaartje Colien.
    Heel leuk dat je meedoet met onze challenge bij Cheerful Sketcthes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. C'est adorable Colien, quelle mignonne carte, merci de jouer avec nous chez christmas 24, biz

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lovely card. Thanks so much for playing along with our Christmas Animal challenge at Christmas 24. Deborah, DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke kaart met dat grappige vogeltje.
    Bedankt voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
    xxx Margreet DT

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What great images and I love your layouts! Thanks so much for joining us at the Merry Little Christmas Challenge Blog!
    Rachelle : )

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien