dinsdag 8 september 2020

Fröbel-date deel 2.

Vorige week liet ik jullie deze kaartjes zien die ik tijdens onze fröbeldate bij Nelly had gemaakt. Daniëlle was ook van de partij en zij had ook iets voorbereid met metallic verf en bloemenstempels. 

Hier zie je heel goed hoe mooi de verf glimt. De verf is heel simpel aangebracht: dikke klodder op papier en met een kwastje lukraak uitgesmeerd. Daarna nog wat spetters erbij in een andere kleur. Het inkleuren van de bloemenstempel (met Derwent potloden) is niet heel netjes, maar ik vind het eigenlijk wel een mooie effect geven...

Hier metallic verf in een gave turquoise tint. De bloemen in lila gekleurd en in dezelfde kleur sequins erbij geplakt. 

Naast de metallic verf ook hier wat gespetterd. Nu weet je dus ook hoe de lichtblauwe spatjes op het opkikker-kaartje terecht zijn gekomen ;) 

Vandaag een lange werkdag: overdag de normale lessen en vanavond informatieavond voor de ouders/verzorgers van mijn mentorleerlingen. Vanwege de maatregelen doen we dat in 3 shifts en mag er van elke leerling maar 1 persoon komen. Zodoende kunnen we de anderhalve meter afstand waarborgen, maar wordt het wel een avondvullend programma....



7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige bloemenkaartjes! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het "niet zo netjes" inkleuren past heel goed bij de achtergrond.
    De 2de kaart, met de bloemen in contrasterende kleuren vind ik mooi passen.
    Volgens mij kocht ik die verf ook.....
    Is het gelukt met de info avond?
    Wij deden deze avond on line, met de mentor en alle ouders van kinderen uit de klas van Jade.
    Héél gek, maar het werkte wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tweede kaart is prachtig!
    Succes met je dag. Deze tijden zijn leerkrachten toch wel helden, wat ze allemaal moeten aankunnen, dat is toch wat! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf, met die metallic verf! Mooi effect met dat glansje.
    En dat wordt een marathondagje, met die sessies er achteraan vanavond. Hopelijk heb je morgen gewoon je vrije dag om een beetje bij te komen.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker dat geklieder met metallic verf! Het is een perfect achtergrondje voor de mooie bloemen zo. Succes met je lange werkdag, lijkt me inderdaad lastig dat je alles in delen moet doen maar ja, het is in ieder geval wel veilig op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk en gaaf! Die achtergrond is ontzettend mooi!
    Wat intensief op deze manier! Misschien ben je nu bijna thuis?
    Morgen vrij, toch??

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien