zaterdag 12 september 2020

Jeans kussens.

 

Al een hele tijd geleden kochten Rolf en ik op Marktplaats een loungeset van sloophout. Eigenlijk wilden we er zelf eentje maken, maar tweedehands kant en klaar was goedkoper, want sloophout is behoorlijk geprijsd. We maakten de set schoon met water en groene zeep en het zag er prima uit.

Er zaten kussens bij, maar die waren niet mooi en pasten niet echt. In de meivakantie was ik het hoekje waar de set staat aan het opruimen en kreeg ik het idee om passende kussens te maken van oude spijkerbroeken.

Tijdens het opruimen van de garage vond ik langwerpige tuinstoelkussens die me wel geschikt leken om in de volle lengte te gebruiken plat op de bank en iets in te korten voor op de stoelen.
Ik had 9 spijkerbroeken 'gespaard' en die knipte ik eerst open en maakte er lapjes van. Die legde ik eerst op de afgemeten kussens en daarna stikte ik ze aan elkaar.

Zo ontstonden 4 lappen van 100 x 150 cm. Doordat ik verschillende kleuren spijkerbroeken heb gecombineerd werd het een bonte blauwe boel ;)

Suus vond het helemaal geweldig, al toen de lappen op de grond lagen, vond zij het een prima hondenkussen. En toen ik de lappendekens een achterkantje had gegeven door er donkerblauwe stof achter te stikken, de kussens erin had gepropt, was het uitstekend zacht liggen voor de prinses!

Ik ben er erg blij mee, het ziet er hartstikke leuk uit, zeker met die opgestikte zakken. Zelfs al zitten ze op z'n kop, haha.

En Suus heeft de kussens ook goedgekeurd toen ze óp de bank lagen :) Het is een gezellig hoekje geworden en het jeans/denim-blauw past heel goed in onze tuin.



7 opmerkingen:

  1. Wauw!
    Dat heb je erg mooi gemaakt.
    Heel gezellig hoekje geworden en dat blauw haalt mooi op.
    Ziet er toppie uit!
    Leuke foto met jullie hond Suus.
    Fijn weekend en lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een klus maar dan ben je zo trots als het klaar is! Mooi geworden en goed idee ook! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gezellig en ook comfortabel uit. Ik houd van spijkerstof en alles wat er van gemaakt is.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk op dit bankstel
    Ik spaar ze nu van de kringloop, kapotte broeken worden niet verkocht en neem ik mee om kussens en tassen van te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn super goed geworden! Tof idee! Van de week weer volop in gebruik denk ik. Heerlijk na school buiten relaxen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!!
    Wat een leuke klus, zo maakte ik ooit eens een deken van allemaal stukjes spijkerbroek aan elkaar.
    Fleece eronder en nu is het een stoere deken die we nog regelmatig gebruiken.
    Het zal fijn zitten, jouw kussens, omdat je er (oude) tuinstoel kussens in stopte.
    Leuk om zoveel spullen te recyclen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your upcycle jeans seats. We host Meraki Link Party every week from Monday thru till Thursday at https://doodlebuddies.net/2020/09/14/meraki-link-party-5/ We'd love for you to share your post at the party.
    Many regards
    Naush

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien