woensdag 17 juli 2024

Zomerse spiegel met raffia.

 Het September18 pakket van juni was een zomerse spiegel met raffia. In het pakket een houten ring, raffia, kralen, dubbelzijdig tape een lijmpistool en een (onbreekbare) spiegel.
Eerst moest het raffia in stukjes van ong. 35 cm worden geknipt om ze vervolgens aan de houten ring te knopen. Dat waren zo'n 200 knoopjes...
Daarna konden de kralen worden gelijmd. Er zaten voldoende naturel gekleurde kralen in het pakket, maar ik vond het wel leuk om er een paar te vervangen door zwarte. Ik heb ze her en der tussen de andere geplakt. Dat deed ik met mijn eigen, oudere lijmpistool. Die in het pakket zat heb ik in de verpakking gelaten.
En dit is het resultaat. Het is een flinke spiegel geworden zo met de rand, dus ik moet nog even een mooi plekje zoeken. Hij hangt zolang even aan ons krijtbord achter, waar nog de tekst van ons feestje op staat.
Het pakket van juli is ondertussen ook al binnen en dat is 'wet molding' met leer. Dat komt nog wel goed deze vakantie. 
Straks gaan Rolf en ik weer ergens lekker lunchen. We hebben op ons feestje zoveel cadeaubonnen gekregen dat we nog heel wat etentjes in het verschiet hebben. Vorige week hebben we er al eentje ingeleverd (bij eetbar Kadinsky in Waalwijk, aanrader!) en dat was heerlijk genieten, zoals je ziet.

1 opmerking:

  1. Wat gaaf! En inderdaad wel een werkje, maar niet al te ingewikkeld! Het resultaat is erg leuk, met die kralen. En altijd leuk die bonnen en sm om ze snel in te leveren. Wij hebben er wel eens een laten gaan, per ongeluk!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien