vrijdag 22 juli 2016

Laatste schooldag.


Vandaag is de laatste schooldag en krijgen onze onderbouw-leerlingen hun rapport. Ik ben mentor van een 2e klas en die ontvangen ook hun behaalde Jeugd EHBO-diploma. Omdat ze maar 1 lesuurtje op school zijn en ik toch dat uurtje actief wil vullen, heb ik voor elke leerling een schrift gekocht. Daarin mogen ze morgen voor elkaar een vakantiegroet of een compliment mbt afgelopen schooljaar schrijven. De bak met stiften staat klaar. De bounce-ballon is als grapje, vinden ze waarschijnlijk wel leuk. Ik heb alle spulletjes in een opbergmapje gedaan, zodat de leerlingen het netjes mee naar huis kunnen nemen...
Al een tijd geleden zag ik bij de bloemengroothandel deze leuke schoolbordkrijt-labels, die móest ik kopen ;) Nu heb ik ze eindelijk gebruikt en er nog een extra label bijgemaakt met de leuke teksten van BijOmaDee in combinatie met de Hema-ananas. 

Na het uitzwaaien van de leerlingen hebben we een gezamenlijke brunch en nemen een aantal collega's afscheid. Een aantal omdat ze (helaas) overtollig zijn (we hebben volgend jaar 3 klassen minder, maar gelukkig hebben ze al een andere baan) en een aantal omdat ze een andere uitdaging zochten en uit zichzelf een andere job hebben gezocht. De ananas-kaarsjes in pot kocht ik bij Hema, daarvan heb ik de verpakking wat versierd.

Ook deze kaarsjes zijn van de Hema. Happy stond er al op, de rest van de tekst maakte ik met de lettermalletjes van Marianne Design. De labels zijn van Action en de vilt-figuurtjes kocht ik ook bij de bloemengroothandel. Dus ik vertrek zo met een kratje vol weggevertjes richting school = werk....



9 opmerkingen:

  1. leuke verrassingen voor collega's en leerlingen! Lief van je!
    en straks... geniet van je vakantie!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed bezig geweest voor kids en collega's, het ziet er zo gezellig en zomers uit! Tot zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Colien, wat heb je er weer ontzettend leuke en mooi verzorgde afscheidscadeautjes van gemaakt. Ja, die ananas herken ik uit duizenden. Ook voor je collega's een mooi aandenken. Altijd jammer als je al dan niet noodgedwongen afscheid moet nemen. Fijne dag en vanavond lekker met de benen omhoog?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Colien , je bent weer super goed bezig geweest !!!!
    Ziet er top uit !
    Geniet van je welverdiende vakantie !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke juf ben je! Erg leuk om dit zo te doen en het ziet er ook nog eens gaaf uit, net als de afscheidscadeautjes voor de vertrekkende collega's! Fijne vakantie nogmaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De ananas van de Hema doet het goed vandaag: bij jou, bij GerJanne, bij mij... Wat jij maakte is super tof!
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij hebt uitgedeeld vandaag! Het ziet er allemaal weer gelikt uit. Lief hoor, dat je je kinderen en vertrekkende collega's zo verwend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt goed je best gedaan zeg, super! Daar heb je vast leuke reacties op gekregen... En nu lekker genieten van je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet er dat allemaal leuk uit Colien, en alles netjes ingepakt voor je leerlingen, top hoor! Hele fijne vakantie gewenst, geniet er van. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien