donderdag 30 april 2020

52 Weeks to Christmas, week 18. Koekjes/gebak challenge.

We zijn inmiddels in week 18 aanbeland en ook op deze donderdag laat ik weer kerstkaartjes zien. Omdat het de laatste donderdag van de maand is, hebben we een nieuwe uitdaging op op het 52 Weeks to Christmas blog. Jantine mocht dit keer het thema bepalen. Zij houdt van taarten bakken, dus ze vond het wel een leuk idee om koekjes of gebak terug te zien op de kerstkaartjes.
Ik maakte (zoals elke week) weer 2 kaartjes en deze week zijn ze behoorlijk verschillend. En toch ook weer niet: de ondergrond heb ik met strookjes papier gemaakt. Ik plakte in een visgraat-patroon op een correspondentiekaartje met dubbelzijdig tape. Die tip kreeg ik dmv >DIT< filmpje op YouTube. Eigenlijk heel simpel om te doen en het geeft een mooi effect. 
Even puzzelen en dankzij de meivakantie en #blijfthuis had ik daar lekker de tijd voor. Op het bovenste kaartje zie je een plaatje uit een knipvel van Bella Lulu, daar past het papier uit een Action blok mooi bij. De cupcakes en het tekstje van het 2e kaartje komen uit een ander blok van de Action en de papiertjes uit een oud blokje van het Kruidvat kleurden daar weer goed bij.
Doen jullie mee met onze uitdaging? Link dan je kaartje met kerstkoekjes of gebak morgen in een apart bericht op het 52 Weeks to Christmas blog. Meedoen met de challenge kan t/m volgende week donderdag 7 mei. Heb je vandaag al een kerstkaartje klaar? Dat kun je gewoon vandaag al linken en aan ons laten zien op het 52 WTC blog. Neem daar gerust een kijkje voor inspiratie, want ons DT heeft hele leuke voorbeeldkaartjes gemaakt. En je ziet ook de prijs die je kunt winnen.Het DT maakt vanaf nu een top 3, degene met de meeste punten wint de prijs, de nummers 2 en 3 mogen de volgende keer gastdesigner zijn. Geen random winnaars meer, dat kwam vaak op dezelfde mensen uit en dat is toch niet zo leuk. 
Gisteren ben ik alsnog niet naar de bouwmarkt geweest. Rolf heeft de nodige materialen van zijn werk meegebracht. Helemaal legaal, het was hout uit de afvalcontainer. Voor het bedrijf restjes en voor ons prima. We hebben nog houtolie en verf genoeg staan en er liggen ook nog genoeg schroeven en kwasten. 
Challenges;
Crafty Hazelnuts Christmas Challenge - Anything goes as long it's Christmas, 
Merry Little Monday Challenge - Anything goes
52 Christmas Card Throwdown - Visgraat

24 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Colien,
    Schitterend hoe je de visgraat gemaakt is, dan de cupcakes erbij opdracht geslaagd! Het konijntje heeft het in ieder geval naar zijn zin gehad.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaarten, Colien! Door de verschillende kleuren geven ze een heel verschillend effect. Mooie visgraatjes en ik herken het onderste papier šŸ˜ƒ
    Heerlijke cupcakes ook op allebei je kaarten.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze techniek is ideaal om restjes te verwerken. Ze zijn tof geworden.
    Leuke opdracht. Ik ga zeker meedoen!
    Wat ga je maken met het hout?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie kaartjes met al de vrolijk gekleurde strookjes vooral met het konijntje vind ik leuk
    wat een werk zeg
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf gedaan met alle strookjes papier, dat zal een puzzel geweest zijn! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke kaartjes met een mooie techniek voor de achtergrond.
    De challenge komt helemaal goed. Ik heb al een ideetje in mijn hoofd.
    Groetjes van Henriƫt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, heel mooie kaartjes, prachtig die achtergrond met visgraat-reepjes ! En heel leuk versierd met lekkere gebakjes ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaarten Colien, gaaf effect met de strookjes op de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zoals je met strookjes papier hebt zitten puzzelen Colien. Mooi motief zo in die visgraat. Twee leuke geslaagde kerstkaarten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook al zulke mooie kaartjes met allemaal reepjes! Heel leuk effect! Maar eens onthouden!haha! (Moet zoveel onthouden om ook eens te doen, zie zoveel leuke dingen) Maar jouw kaartjes zijn weer prachtig hoor Colien. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de achtergrondjes met de visgraad altijd erg leuk.
    Ik had de challenge ik gezien, maar heb er nog niet aan meegedaan.
    De maandchallenge van 52 ga ik zeker aan meedoen!
    Leuke voorbeelden maakte jij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat zijn ze leuk Colien, en knap alles zo bij elkaar gezocht...wel een werk zeg al die smalle stukjes.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wonderful use of the challenge! Thanks for joining us at Christmas Card Throwdown!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je hebt goed gepuzzeld Colien....het zijn twee leuke kaartjes geworden!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoop dat het een marsepein konijn is :0 Heel gaaf dat cupcakeje en mooie kaart! Ook de onderste is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De cupcakes blijven hier maar voorbij komen, ik krijg er trek van! Superleuk zijn ze weer. Het techniekje wat je laat zien is ook erg leuk. Ik maak normaal nooit zo vroeg al kerstkaarten maar heb bij deze challenge wel al een ideetje, misschien moet ik toch maar eens meedoen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Colien. Alle twee anders van kleur maar even mooi !
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn erg leuk ! En even puzzelen ....tijd genoeg !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig gedaan Colien!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, leuk he? Zo verwerk ik heel vaak mijn restjes. EN het effect is altijd gaaf.
    Je hebt er twee mooie kaartjes mee gemaakt. Helaas waren mijn achtergrondjes al heel lang klaar en het is geen visgraat deze keer, dus kan ik niet meedoen aan de challenge. maar ik ga sowieso koekjes en gebak zoeken! Ik weet dat ik ergens nog oude plaatjes heb, kan ik mooi een soort reminder plaatsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zelfde idee deze week, leuk om te doen he!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Love the herringbone effect!
    Thank you for sharing with Crafty Hazelnut's Weekly Christmas Challenge!
    Susan
    DT for CHNC
    Calling All Crafters! – My personal Blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wonderful paper, perfect for this technique. Thanks for creating with us.
    Greetings , Marjeta GDT

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beautiful cards. Thank you for joining us at 52CCT. gOGA

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien