dinsdag 29 december 2020

Quilt-kaart.

Vorige week was mijn schoonmoeder Ellen jarig. Zij maakt zelf ook kaartjes en is op nog veel meer vlakken creatief. Voor haar verjaardag wilde ze graag een abonnement op het Quilt-magazine. Dat bracht me op het idee om dit kaartje in stijl te maken. 

In de laatste versie van het blad Loving Paper vond ik een leuk patroon met beschrijving van een gift-card. Dat leek me wel wat: net even een wat anders modelletje en ruimte voor de tegoedbon voor het abonnement.

Ik had een paar jaar geleden deze mal in China besteld, maar nog nooit iets mee gedaan. Dat werd dus wel eens tijd en nu was er een mooie gelegenheid. 

De oudere papiertjes uit de paperpad Roses are Red van Eline Pellinkhof passen goed bij het thema. Bovendien zijn het ook wel Ellen haar kleurtjes...


In het kaartje zitten allerlei flapjes. Achteraf wist ik niet wat ik er precies mee wilde. Ik twijfelde of ik er nog iets op wilde stempelen of niet, maar uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, want de printjes zijn mooi. 
Als alle flapjes naar buiten zijn gebogen, vind je aan de binnenkant de tegoedbon, daarachter het geld voor het abonnement. Nog wat lintjes en sierspelden toegevoegd. Verder had het niks nodig. 


Voor de achterkant koos ik voor een papiertje uit een ander blok van Eline, ook helemaal in stijl. Het lint waarmee de kaart dichtgeknoopt kan worden, zit hierachter geplakt. 

Ondanks dat er geen feestje was dit jaar vond ik deze sticker wel gezellig staan op het geheel. Ellen was erg blij met de kaart én het cadeau. Missie geslaagd ;)


5 opmerkingen:

  1. Hoi
    Wat een leuk idee.
    Erg mooi gedaan.
    Gr Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh geweldig Colien! Wat een top model en wat een mooie papiertjes voor een quiltkaartje. Ik moet goed kijken hoe het in elkaar zit, maar dat je er werk van gemaakt hebt is wel duidelijk. Ontzettend leuk, een cadeautje op zich. EN de rest van de sterren komt niet terug in deze creatie?
    Ik heb hem ook, dit jaar niet gebruikt, zit ik me te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een geweldige kaart heb je gemaakt voor je schoonmoeder Ellen, echt super, en zo mooi ingepakt... de stans ster is heel gaaf...groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie leuk!!!
    Dit gezellige papier heeft verder geen opsmuk nog.
    Leuk om te geven, en leuk om te maken.

    -xies- Renate

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien