dinsdag 31 mei 2022

'Angled ink blending' in de lift.


Bij de Lift Challenge is er weer een mooie uitdaging: Angled ink blending. Een leuke techniek die ik inzette voor een minder leuk thema, want ik had condoleancekaartjes nodig. Ik maakte er meerdere met Distress inkt op aquarelpapier. In dit filmpje zie je hoe je de techniek toepast.
Het geeft een mooi effect om soms van bovenaf en daarna weer van onderaf te blenden en de streepjes te laten verspringen. De silhouetten- en tekststempels zijn van Bella Lulu en Joy!

Ook nog een slimline in de regenboogkleurtjes gemaakt en dan de streepjes verticaal aangebracht. 
En tot slot nog eentje in diverse blauw/grijs tinten. Hier komen de streepjes vanuit 1 punt, waardoor het stralen (onder water) lijken. Helaas zijn de 4 kaartjes allemaal al verstuurd. 

Vandaag geen leerlingen op school = werk, want we hebben studiedag. We gaan van start met het traject didactisch coachen, wat volgend schooljaar een vervolg krijgt. Vanmiddag staan de onderwijseenheden op de planning. Ik verlaat de studiedag een uurtje eerder, omdat ik met Briep naar de EYES oogheelkundekliniek voor dieren in Breda moet. Ze heeft sinds vorige week een heel bol oog met een doffe, olieachtige gloed. De medicatie die onze eigen dierenarts heeft voorgeschreven, slaat goed aan, maar er moet gekeken worden wat er gedaan kan worden dat de oogdruk te verminderen, wat de oorzaak is en wat eventueel het gevolg van dit alles zou kunnen zijn. Best even spannend, zeker nu Rolf in Frankrijk verblijft.
Challenges;
Allsorts Challenges - 678 Anything but birthdays
Lift Challenge - Angeld ink blending



7 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi.
    Prachtige kleuren heb je gebruikt.
    Sterkte met Briep, inderdaad spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Prachtige kaarten ( jammer dat je ze allemaal al nodig had ).
    Wat een toffe techniek, moet ik eens uitproberen! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie uitwerkingen van onze Liftchallnge, Colien! Leuk dat je er zoveel maakte, het is ook een leuke techniek. Maar niet fijn dat je ze allemaal al nodig had. Fijn dat je weer meedoet met de Liftchallenge.
    Sterkte met Brieps oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaartjes met deze techniek.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je de techniek gebruikt hebt voor 'sterkte' kaartjes. Ik vind ze allen prachtig.
    Groetjes, Gerjon (kekkekaarten.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke variaties heb je bedacht met deze techniek! Het zijn prachtige kaartjes geworden en heel passend als condoleance kaarten. Dankjewel voor je bijdrage aan de liftchallenge en heel veel succes met Briep, hoop dat het meevalt allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jij bent helemaal los gegaan ;-) Het is ook een leuke toegankelijke techniek. Ik ga dit ook vast nog eens doen! Je hebt mooi kaarten gemaakt. De laatste is mijn favoriet ;-) Dat je zoveel condeleance kaarten achter elkaar nodig had is niet zo fijn. Maar ze zullen dat onwijs hebben gewaardeerd!
    Tof dat je weer meedoet met de Liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien