donderdag 6 september 2018

52 Weeks to Christmas, #36: reminder challenge rood/groen.

Vandaag laten wij als DT-leden van het 52 Weeks to Christmas blog een reminder zien van de lopende challenge. Bep bepaalde het thema en dat is: maak een kerstkaart in de originele kleuren rood en groen. 
Voor deze week heb ik 2 schuifkaartjes, zogenaamde Kiekeboe-kaartjes om te laten zien. Ik maakte ze al een tijdje geleden, tegelijk met DIT KAARTJE. Een duidelijke uitleg vind je >HIER<
Ik heb er papier uit het Berry Sweet paperbloc van Joy! voor gebruikt. De adventkalender lag al heel lang ongebruikt, dus die moest nodig eens uit de verpakking. Daniëlle vond em ook erg leuk, dus is ie even uit logeren ;)  
De (tekst)stempeltjes zijn ook van Joy! De cadeautjes aan de voorkant en de boompjes aan de binnenkant zijn van Marianne Design, Eline's kerstversiering.Bij het openen van de kaart komt het hertje tevoorschijn: Kiekeboe!
Bij dit tweede kaartje dezelfde materialen gebruikt, alleen even wat geschoven met de papiertjes. 
Ook hier het hertje aan de binnenkant, best gezellig dat het naar voren piept bij het openen. 
En hier nog even een filmpje hoe het werkt. Hartstikke leuk modelletje en echt niet moeilijk om te maken...
Nog tot vanavond 23.59 uur kun je jouw rood/groene kerstkaartje inzenden voor de challenge. Doe dat onder het speciale blogbericht van afgelopen vrijdag op het 52 Weeks to Christmas blog. Mocht je een kerstkaartje in andere kleurtjes hebben gemaakt: geen paniek! Dat kan gewoon gelinkt worden onder het bericht van vandaag.


17 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten Colien, leuk modelletje, ooit eens gemaakt, vond de uitleg wel moeilijk. Ga toch dit filmpje eens bekijken of het wat verstaanbaarder is...
    Fijne donderdag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf modelletje, Colien, dat hoop ik ook eens te gaan proberen!
    En die kerstboom/adventskalender is ook superleuk!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn prachtige kaartjes Colien, zo gaaf dit schuifmodelletje ...SUPER!!!

    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat prachtige kaartjes, heel leuk ! Bedankt voor het filmpje, ik ga het misschien wel eens proberen. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig deze kaarten, leuk modelletje. De advent kerstboom is super.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaarten in een gaaf model Colien. Nog nooit gemaakt, lijkt zo moeilijk.Misschien nu met jouw verzekering dat het niet moeilijk is toch eens gaan proberen? Leuke plaatjes en mooi papier ook. Kaarten om blij van te worden :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, jij hebt je wel lekker uitgeleefd op de kerstkaarten deze week, gaaf! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ai-jai-jai, wat is dit een enige kaart. Wel wat werk, maar dan heb je ook wel een heel bijzonder geheel. Bedankt voor de uitleg, ga ik ook een proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk model kaart is dit. En die flapjes kerstboom, wat grappig, die heb ik nog niet eerder gezien.
    Het zijn weer prachtige kaartjes geworden Colien!

    Groetjes

    Rimmie

    ps: ben benieuwd of deze reactie wel aan gaat komen, want vaak krijg ik in mijn mail box de mededeling dat de reactie niet is geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een cool modelletje dit! En ook helemaal gaaf aangekleed, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie en vrolijke kaartjes heb je gemaakt!
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je kiekeboe kaart helemaal geweldig, ik heb er zelf wel wat moeite mee gehad(zacht uitgedrukt)Maar ik zal je voorbeelden er nog eens bijnemen om het ook nog eens te proberen!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk model en ook nog een adventskalender, vast wel veel priegelwerk, knap uitgewerkt en mooie papiertjes gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow.....twee super GAVE kaartjes Colien!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige kaart Colien. Het modelletje heb ik ook al eens gemaakt.
    Super!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel gaaf kaartje! Echt superleuk model. Moet ik zeker onthouden. Jouw uitvoering is hardstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien