dinsdag 20 september 2022

Marit, van harte proficiat!

 

Deze kaart maakte ik vorige week voor Marit, de eerste jarige in de mentorklas dit schooljaar. Ze houdt van snorkelen en duiken vertelde ze tijdens de eerste mentorles. Toen wist ik meteen dat ik Eline's muis weer eens tevoorschijn moest halen.

Tijdens die 1e mentorles had ik een hele stapel ansichtkaarten meegenomen en in het midden van een kring op 4 tafeltjes uitgespreid. De leerlingen gevraagd om naar de plaatjes te kijken en eventuele teksten te lezen en dan 1 kaart in gedachten te nemen, waarvan ze dachten: Die past bij mij. Als ze dan aan de beurt waren, mochten ze vertellen waarom ze voor die kaart gekozen hadden. Een simpele, leuke activiteit om over zichzelf na te denken, wat te durven vertellen over zichzelf én te luisteren naar een ander en interesse tonen in elkaar. En zo kwam ik er dus achter dat Marit van duiken houdt :)

Challenges;
Scrapping 4 Fun Challenges - Alphabetletter W (W = for water)


11 opmerkingen:

  1. geweldige kaart heb je voor merit gemaakt ! top,
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een superleuke kaart voor de jarige, heel vrolijk en toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sta jij op school ook bekend als "de juf die altijd een persoonlijke kaart voor je maakt als je jarig bent"?
    Wat heb je dit nou toch weer leuk bedacht en gemaakt.
    Zal ze blij mee zijn, èn trots.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke manier om leerlingen (en jou) kennis met elkaar te laten maken. Het is echt een hele vrolijke duikkaart alleen hoop ik niet dat Marit mevrouw Muis tegenkomt onderwater, ze zou ervan schrikken hihi.
    Dank je wel voor je mooie felicitatie-kaart die net op de deurmat viel Colien. Tof model en lieve kleurtjes.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke kaart voor een duikster en snorkelaarster ...leuk om op deze manier over de leerlingen wat te weten te komen.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heey Colien,

    dat is een heel gaaf kaartje geworden voor Marit. Wat een creatief idee trouwens om met kaarten meer over je leerlingen te weten te komen.

    Groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof kaartje voor de jarige.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaart heb je voor Marit gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk kaartje voor Marit. Leuk dat spel, dat deed ik ook vaak met de eerste jaars. Ik had een leuke schoenendosje versierd en daar zelfgemaakte kaarten erin met allerlei thema's...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. So cute! Thank you for joining Try Stampin' on Tuesday for challenge #573, great job on your card!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien