zondag 4 juni 2023

2 Kaartjes in turquoise.

De vaste volgers hier weten vast wel dat ik dol ben op sketches. Ik vind dat een fijn uitgangspunt om een kaartje te maken en ga er graag mee aan de slag. Vandaag zie je 2 kaartjes die volgens een sketch gemaakt zijn. Allereerst deze, die ik ook maakte voor de lopende challenge bij De Egel: vellum en driehoekjes. Zowel het papier als de tekst op vellum komen uit een blokje van DecoTime. Het vellum zit vast met de horizontale strookjes.
Daarnaast ook dit kaartje met dezelfde materialen en een sketch die vandaag afloopt. Vandaar dat je 2 kaartjes op 1 dag te zien krijgt. 
Hier was het wat lastiger om het vellum vast te zetten. Onder de 3 hartjes zit plak, maar dat was niet voldoende, want het ovaal krulde helemaal op. Daarom heb ik op de turquoise zigzag-streepjes nog wat stukjes smal dubbelzijdig tape geplakt. Als je goed kijkt zie je het, maar het valt niet heel erg op.

Rolf zit alweer op de fiets, even de spierpijn (vooral van de lange autorit na de Alpe) eruit fietsen. Vrijdagavond heeft een deel van het team hier gegeten, voordat ze huiswaarts gingen, gisteravond zijn we bij een optreden van de band van Mattheas (drums) en Illias (keyboard) wezen kijken. Binnenkort spreken we met het hele team en de vaste helpers bij de workshops af om de bijzondere week nog eens door te nemen.

Challenges;

De Egel - Gebruik vellum en driehoekjes

Sketch Saturday - #727

Try Stampin' On Tuesday - TSOT 608


 

12 opmerkingen:

  1. Ik vind het twee hele mooie kaarten Colien. Mooi dat Turquoise en leuke sketches.
    Fijne dag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn super leuk !!!!
    Mooie kleuren !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaartjes in leuke kleurtjes.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love the use of vellum with these cards! Thanks for sharing with us at both Sketch Saturday and TSOT :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke kaartjes, de schetsen zijn zeker handig, ik "leen" er af en toe eentje van je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave kaartjes! Superleuk. Dank je wel voor het meedoen bij de Egel. Dat klinkt als een gezellig weekend weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2 leuke kaartjes maakte je. Ja dat vastmaken van velum is wel een dingetje. Ik had op mijn voorbeeldkaartje het velum op 4 punten vastgezet en daar een zilveren dot opgezet. Later dacht ik dat ik het ook nog kon nieten maar daar dacht ik te laat aan. Dank je wel voor jouw bijdrage aan de Egel uitdaging! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love the colors and the hearts!
    Thanks for playing at TSOT!

    -- Dalis
    http://stamprgrl.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Colien, what a clever idea to put the tape on the zig-zags to hold down the vellum! I couldn't eve see the tape after you told us it was there. A great interpretation of our Try Stampin' on Tuesday sketch!! Thank you so much for sharing your card and talents once again with us at TSOT!!! -Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love these cards! Fabulous sentiment and gorgeous teal color. Thank you for joining the challenge at Allsorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oops! Wrong hat. Thank you for joining us at Sketch Saturday. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very creative and pretty and a great take on our sketch!!
    Thank you for joining our challenge at Sketch Saturday!
    Diane SS DT
    {Nellies Nest}
    {Sketch Saturday}

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien