donderdag 3 augustus 2023

52 Weeks to Christmas, week 31. Reminder challenge: Vroeger.

Nog t/m vanavond 23.55 uur kun je meedoen met de challenge op het 52 Weeks to Christmas blog. Miranda heeft het thema bedacht en dat werd "Nostalgie: wat doet jou aan kerst van vroeger denken?". Ik heb afgelopen maandag, net voor vertrek naar de Veluwe, nog snel 2 kaartjes gemaakt, zodat ik geen kerstmaterialen mee hoefde te nemen. 
De dieptekaarten, gemaakt met lay-out-mallen zijn populair en dat wilde ik ook es uitproberen. Ik had nog plaatjes van Marjolein Bastin liggen uit een heel oude Libelle, nostalgischer kan bijna niet. Op dit bovenste kaartje zie je een hondje dat erg lijkt op die van mijn oma destijds en ook weer een tulband, typisch jaren '70.
Dit tweede kaartje is niet zo goed gelukt, de lijntjes zijn wat verschoven. Door de tijdsdruk heb ik het niet meer kunnen fiksen en maar zo gelaten. Als we weer thuis zijn, ga ik oefenen met andere lay-out mallen :)

Doen jullie mee met onze challenge? Link dan je kerstboom-kaartje in het bericht dat afgelopen vrijdag op het 52 Weeks to Christmas blog. Elk ander kerstkaartje kun je onder het bericht van vandaag inzenden



Gisteren toch een leuke vakantiedag gehad. 's Morgens regende het flink, dus maar wat aangerommeld: gelezen, gestempeld en gekleurd, wat langer gedoucht dan normaal... 
's Middags tussen de buien door met Suus en Briep gewandeld. Maar voor blinde Briep was het extra spannend in het bos, omdat er steeds dikke druppels water naar beneden vielen. Ik heb haar teruggebracht naar Rolf (die een flinke fietstocht had gemaakt en, ondanks dat het niet meer regende, flink nat was en onder de blubber zat) en ben met Suus nog lekker gaan lopen in de zon. 's Avonds was er een mini truckfestival op het vakantiepark en hebben we heerlijke (vegan)burgers gegeten.

13 opmerkingen:

  1. Leuk te zien. Misschien was dat dezelfde Libelle waar ik kleine labeltjes en plaatjes uit bewaard heb...lijken er zo op! Echt oud ja. Leuke techniek he?
    En zo is het: je moet er zelf gewoon wat van maken. Dat maakt het weer niet zoveel uit......beetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb ik die plaatjes ook nog.....niet aan gedacht....maar waren ze niet uit de Margriet?
    Het zijn twee leuke kaartjes geworden Colien....en de tulband....ja heel herkenbaar van vroeger!
    Ondanks het slechte weer hebben jullie er toch weer iets leuks van gemaakt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Colien,
    Wat een mooie kaarten. Leuk hoe je dat gedaan hebt. Mooi papier.
    Heel veel plezier met de vakantie, hopelijk word het snel mooier weer.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaarten, die plaatjes van Marjolein Bastin zijn ook pure nostalgie inderdaad!
    En jammer van de regen, maar je kunt gelukkig evengoed een leuke vakantie hebben. Geniet nog lekker.
    Die techniek vind ik ook leuk, wil ik ook nog eens proberen.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dit soort kaartjes inderdaad steeds meer, zelf nog nooit geprobeerd.
    Ik lees nu bij jou dat het niet héél makkelijk is, dus laat het nu even voor wat het is.
    Je maakte wel 2 leuke kaartjes, vooral die met de hond spreekt mij erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaarten , leuk die plaatjes van Marjolein Bastin, leuk de herinnering aan oma's hond en de vast lekkere tulband.
    Veel plezier op de Veluwe (Merit zit er ook) jammer van het weer, maar genieten maar tis lekker vakantie niets moet alles mag.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herinner me deze plaatjes nog. Die heb ik ook ooit gehad! Leuk dat je deze nu gebruikt hebt! die randjes zijn ook wel moeilijk als je meerdere stansjes op elkaar legt. Blijven oefenen maar! Veel plezier nog met je vakantie! Ziet er gezellig uit! Hopelijk wordt het weer ook beter! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee leuke diepte kerstkaarten Colien.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat leuk ik herken deze plaatjes ze zaten in de libelle, mooie kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee leuke kaartjes,leuk met de diepte erin,ik wil ze ook nog een keer maken
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie kaartjes, wil ik ook nog eens uitproberen die diepte met layoutmallen.
    Geniet van je vakantie!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuke kaartjes heb je gemaakt !
    fijn te lezen dat je lekker geniet van de vakantie
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn leuk !!!!!
    Geniet nog van de vakantie !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien