maandag 25 december 2023

Bendy-fold kerstkaarten.

Gisteravond gingen Rolf en ik traditiegetrouw met de honden naar (mijn schoonmoeder) Ellen om kerstavond te vieren. Dit keer zonder nachtmis, waar Ellen en ik altijd samen naar toe gingen, want de voorganger van gisteravond is een heel conservatieve priester en dat hoeft voor ons niet ;) Maar het was gezellig bij haar thuis en na 24.00 uur was het tijd voor kerstbrood met koffie/thee en kadootjes uitwisselen. 
Deze bendy-fold kaart nam ik mee. Het is een leuk model, maar niet om op te sturen. Door de bolle constructie past het niet handig in een envelop. Maar wel leuk om zo te geven...  

Toen ik de kaart maakte, was ik wat aan het schuiven met de kant en klare plaatjes (van DLS design) en de papiertjes uit het 'Have a Holly Jolly Christmas"-papierblok van Craft Sensations. Er ontstond al snel dit 2e kaartje, dat ik dan maar bewaar voor volgend jaar. En die mag dan ook aan iemand in de buurt, geen probleem.
Mooie kleurtjes zijn het zo bij elkaar, lekker vrolijk. Ik heb nog veel meer plaatjes, dus waarschijnlijk zie je ze snel voorbij komen. De combi met het papier is een goeie match en het ligt nog op tafel, wie weet ga ik snel aan de slag. Maar eerst de kadootjes voor vandaag inpakken, vanmiddag en vanavond zijn we samen met mijn familie.

Challenge;
Do A(ll) Kreatives- Bendifold card

6 opmerkingen:

  1. Leuke kaarten en een goed idee voor volgend jaar, maar dan wat grotere enveloppen gebruiken misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, da is geweldig
    Stunning card, great job
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een mooi begin van de Kerst.
    Ik dacht al dat dit model niet in een envelop past (of misschien kan je het zo maken dat je het bolle gedeelte ook plat kan leggen?)
    Het is wel een hele leuke kaart en inderdaad, de kleuren, wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Prachtig hoor.
    Hopelijk heb je fijne dagen gehad.
    fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Colien,
    Ze zijn wel heel leuk geworden! En ik ben er achter hoe je hem kunt maken zodat je hem plat kunt versturen. De mijne is ook om weg te geven, hij zit te vast om los te maken. Ik kan het nu niet uitleggen, maar dat komt wel een keer! Dank je wel voor het meedoen bij ons van DAK

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So cute. fun images and so glad you shared over at DAK

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien