zaterdag 9 december 2023

Ouders 50-jarig huwelijk.

Op 7 december waren mijn ouders 50 jaar getrouwd. Vanavond is het feest en maakte ik een gastenboek naar aanleiding van de uitnodiging.
Op de foto lijkt het het boek donkerder, doordat de camera blijkbaar op de goud-flakes is gefocust. In het echt is de kleur identiek. 
En dit zijn de bedankjes die ik vorige week samen met mijn zussen Willy en Anne-Marie maakte. Onze andere zus Joanne verbleef toen lekker op Curaçao, de bofkont. 
We vulden zakjes chocolade en sloten ze af met de bagtoppers van Marianne Design. Ik zocht allerlei papier in bordeaux-tinten en plakten tekstjes op beide kanten. Op de voorkant 'Bedankt', op de achterkant meteen een kerstwens, scheelt ons ma weer een boel kerstkaarten schrijven ;)
Zoals elk jaar maakte ik een kerststuk voor hun trouwdag. Voor dit jubileumjaar een XL formaat en het staat al op hun grote eettafel in de huiskamer.


Op woensdag spelen mijn ouders altijd koersbal en dat gaf ons de gelegenheid om het huis te versieren. Wat tule met lichtjes, houten ringen, 2 kerstboompjes en een bord met 50 erop. De buurvrouw had een hart met plastic rozen voor ons en daar deden we een lichtslang omheen. Indy en Rosey hadden nog een projector en daarmee komen er afwisselend hartjes en het woord LOVE op het huis. Toen de foto gemaakt werd, moest ie nog goed worden afgesteld, maar dat is gelukt.
De trouwfoto van mijn ouders zag je al terug op de uitnodiging en het gastenboek, hier het bewijs dat ik er 50 jaar geleden bij was. Samen met mijn nicht Jolanda was ik bruidsmeisje.

Vanmiddag hebben we de zaal klaargezet (mijn vader is beheerder van 't Dorpshuis en mijn zus Willy voorzitter, dus een vertrouwd adres), de hapjes opgehaald en daar versieringen aangebracht. Ik zal de komende dagen waarschijnlijk nog wel meer laten zien.

 







 

8 opmerkingen:

  1. Lian Swagemakers9 december 2023 om 17:48

    WOW, wat hebben jullie je best gedaan. Dát ziet er allemaal mooi uit. Een heel fijn en gezellig feest toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt genieten zeg om alles te bekijken waar jullie zo druk mee waren. Je vertelde er al over tijdens het DT weekend. Je ouders hebben vast genoten van alles wat er voor hen georganiseerd was. De bedankjes zijn inderdaad handig, ook als kerstwens. Morgen allemaal bijkomen na het feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ziet het er allemaal uit, jullie hebben er veel werk in gestoken om ze een prachtige dag te bezorgen. Mooie mijlpaal! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat veel werk hebben jullie verzet zeg, wauw wauw WAUW!!
    Ik vind de versiering van het huis zó mooi, ziet er chique uit.
    De bedankjes allemaal netjes in een mand (heel slim om daar de kerstwens op te zetten!) En het gastenboek is ook al zo leuk.
    Nu snap ik wel dat jij op mijn blog schrijft dat je ook erg druk bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie er een feest van gemaakt! Zo leuk en al 50 jaar getrouwd. Wij zijn in december 40 jaar getrouwd. Heel veel plezier met de familie en een gezellige dag. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi allemaal. een geslaagd feest. wat fijn dat dit allemaal zo kon.
    Gefeliciteerd nog.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Colien,
    Wat een werk hebben jullie ervan gemaakt zeg. Wauw wauw wauw. Wat zullen je ouders zich feestelijk gevoeld hebben die dag. Mooi gedaan allemaal.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er mooi en feestelijk uit, fijn dat jullie dit samen hebben kunnen vieren.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien