dinsdag 19 december 2023

Kerststukken.

Afgelopen zaterdag was de workshop Kerststuk maken tbv Alpe d'HuZes en maar liefst 29 deelnemers hadden ingeschreven. Vrijdagavond had ik samen met Rolf en Anne-Marie alles klaargezet, zaterdagochtend was iedereen enthousiast aan het werk en 's middags kon alles weer opgeruimd worden. Zaterdagavond ging ik nog naar een band-optreden, dus zondag was "kalm-aan-dag" en besloot ik om voor mezelf wat kerststukjes te maken. Allereerst eentje voor op de salontafel. 
Daarna een draad-stervorm voor aan de voordeur voor de helft opgedraaid met groen en besjes. Lastig te fotograferen door het weerspiegelende glas erachter. 
Lekker simpel, ik hou er wel van. Vervolgens maakte ik nog een toef voor boven het krijtbord naast de achterdeur. 
Niet moeilijk om te maken,  wel een leuk effect. En ondertussen rook het heerlijk naar dennengeur in huis,  want ik was aan het aanrecht aan de fröbel. 
Natuurlijk moest de herfst-tekst op het krijtbord vervangen worden en werd het dit. Gezellig in de achtertuin voor als Rolf oliebollen en appelbeignets gaat bakken op oudjaarsdag.
Ook heb ik nog kerstkransen gedraaid voor Els, mijn moeder en voor Ellen,  mijn schoonmoeders, maar die ben ik vergeten op de foto te zetten. Ook maakte ik er 2 voor Saskia, die had ik voor haar klaargelegd op de tuintafel,  zodat ze ze kon ophalen;
Het was een fijne fröbeldag, dit keer geen kaartjes gemaakt, maar plak-handen van de hars gekregen 😉. Nu weer op naar een volle lesdag, zin in!

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi en lekker productief. Ik kan de geur bijna ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stukken heb je gemaakt.
    En maak er naar een mooie dag van vandaag.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Colien,
    Wat een gave kerststukken heb je gemaakt. Die ster vind ik echt te gek gewoon. Staat echt heel mooi. Wat zal iedereen blij met je zijn :-).
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh je kerststukjes zijn mooi. das niks voor mij. Daar heb ik het geduld nie voor.
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, mooie kerststukken!!! Wat een mooi vak heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Colien, wat gaaf zoveel deelnemers! En leuk dat je van die kerststukken voor aan je eigen deuren hebt gemaakt. De kransen vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kerststukken heb je gemaakt , vind de ster aan je deur ook prachtig.
    Hier ruikt het ook lekker van het kerst groen.
    Kon het ook niet laten om er zelf een paar te maken.
    Fijne dag .
    Groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk als je dit kan.
    Wat heb je veel gemaakt zeg, héél gaaf!!
    Ik vind het zo leuk om zelf decoratie te maken, maar doe het bijna niet, ik vind mijn zelfgemaakte stukjes nooit zo mooi.
    Maar als ik dit bericht zie krijg ik er wel zin in.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien