maandag 18 januari 2021

Reminder Kriebelbeestjes op het 4 Season blog.

Nog t/m vrijdag 29 januari kun je meedoen met onze 'Kriebelbeestjes'-uitdaging op het 4 Season Challenge blog. We hebben al leuke inzendingen binnen, maar je kunt dus nog steeds een kaartje inzenden als je wilt.
 
Voor de reminder maakte ik 2 kaartjes. Bij de BankGiro-loterij won ik boeken met in elk 10 scratchbladen. Door met een houten pen op de zwarte gedeelten te scratchen, komen de onderliggende kleurvlakken tevoorschijn. Je kunt dus zelf patroontjes tussen de aangegeven buitenlijnen maken.

Hier zie je hoe de pagina in het boek er origineel uitzag. Dus allen de vormen zijn aangegeven en dan ga je lekker aan het krassen. Hoe meer je weghaalt, hoe kleuriger het wordt. 

Met verschillende arceringen, stippen, streken, golflijntjes etc kun je er zelf je eigen draai aan geven. De houten pen die bij het boek zit, heeft een een spits uiteinde voor het fijne werk en het andere uiteinde is stomp(er), zodat je grotere stukken kunt krassen. Het is echt een leuke techniek en heel ontspannend om te doen.
Ik heb er nog wat extra kriebelbeestjes aan toegevoegd. Gestanst uit zwart cardstock, maar veel van de beestjes bewerkt met fluor- of glitterpennen. Tot slot op beide kaartjes een tekstje geplakt. 

Dit boek bevat nog meer 'Tuinen in de nacht', het andere boek heet 'Steden in de nacht'. Wie weet komt dat ook nog eens van pas bij het maken van kaartjes...

Neem ook gerust een kijkje op het 4 Season blog, want zowel Nelly als onze 3 gastdesigners hebben hele leuke, inspirerende kaartjes gemaakt. Fijne maandag!



8 opmerkingen:

  1. O, wat grappig, dat is weer eens iets heel anders. Leuk dat je er nog meer insecten aan toegevoegd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke krasbladen zijn dit zeg...ja lijkt me ook heerlijk ontspannend!!
    Ziet er heel kleurrijk en vrolijk uit.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vroeg me al af of dit dessinpapier was, maar ik snap het nu. Superleuk en voor kaartjes natuurlijk helemaal geschikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaarten en eens niet stempelen. Heel leuk met de kriebelbeestjes.
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave bijzondere kaartjes zijn dit! Ik vind ze echt super!! En nog erg leuk om te doen ook denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Gekraste kaartjes, is weer eens wat anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh jee, en nieuwe hobby😉.
    Wat een leuke techniek en wat maakte je er een creatieve kaart mee.
    Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien