donderdag 14 januari 2021

Week 2 van 52 Weeks to Christmas.

 

Het is weer donderdag, dus tijd voor kerstkaartjes. Een tijdje geleden maakte ik al een aantal kaartjes met de grappige pinguïn (puffy) stickers van de Zeeman. Er zaten er nog 8 op het velletje en die wilde ik graag opmaken. Ik zocht 2 leuke sketches uit en ging aan de slag.

Ze zijn echt supercute en ik heb ze in duo's verwerkt. De eerste 2 kaartjes maakte ik in met blauwe papiertjes van de Action en tekstjes van Marianne Design. 
Deze heel simpel: achtergrondje met Distress oxide inkt (dat is bij het eerste kaartje ook), wat rondjes gestanst, een geprint tekstje aan een touwtje en wat glimsteentjes.
De laatste kreeg iets meer kleur en sneeuw. Zo te zien genieten de pinguïns er van ;) Zo heb ik weer 4 kaartjes voor de voorraad.

Doen jullie mee met onze wekelijkse challenge om jaarrond kerstkaartjes te maken? We dagen je uit bij 52 Weeks to Christmas om mee te doen en zo met regelmaat de voorraad aan te vullen en stress te voorkomen in december. Kijk ook eens op het 52WTC blog voor inspiratie én voor de uitslag van de Kerstman-challenge.

Gisteren liep het even anders dan gepland: ik was op weg naar Daniëlle, maar bij Den Bosch brak mijn uitlaat af en dat veroorzaakte heeeel veel herrie. Ik ben de snelweg afgegaan en geparkeerd om te kijken of het achterste gedeelte nog wel vast genoeg zat om naar huis te rijden. Dat is gelukt en gisteren heeft de monteur het al gefixt, maar helaas geen boswandeling. Wel kwam neefje Mels gistermiddag gezellig langs en hebben we samen wat gefröbeld en gesnoept: hij chips, ik worteltjes, tomaatjes en komkommer. Verschil moet er zijn, haha.

Vandaag loopt het ook anders: ik had gedacht weer fysiek praktijkles te kunnen geven aan de 4e jaars leerlingen, maar het wordt online... Tijdens de persconferentie van afgelopen dinsdag werd duidelijk dat leerlingen in het middelbaar onderwijs ook de anderhalve meter afstand dienen te bewaren. Daar worden de lokalen vandaag op voorbereid en vanaf vrijdag zijn de leerlingen weer op school. Helaas precies 'mijn' donderdag niet, maar ik ga toch even naar school, want de bloemen voor de geplande lessen zijn gisteren bezorgd. Die ga ik even goed op water zetten in de koelcel, wellicht kan een collega ze komende week gebruiken....

Chalellenges;

Crafty Hazelnuts Christmas Challenge - Anything goes as long it's Christmas, option: Feature a creature (any animal)

Merry Little Monday Challenge - Anything goes

Christmas Crafts All Year 'Round - Something that starts with A or B (B = for blue)

Animal Friends challenge - Pinguin




27 opmerkingen:

  1. 2 leuke kaartjes met de super leuke penguins Colien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes, schattig die pinguïns! Wat balen zeg van gisteren & dat het toch online les wordt.. gelukkig dat je auto weer gemaakt is! Succes met de online les!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O... Weeral aanpassing. Dat is zo vermoeiend!
    Ik was toen nog gaan kijken naar die pinguïns, maar het aanbod in België verschilt altijd wat met NL.
    Ook deze 4 vind ik weer geweldig leuk!
    Tof met het Action papier.
    Succes met je dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke serie met de vrolijke pinguïns en het mooie blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaarten en die pinguïns zijn super leuk!
    Fijne dag en groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij gaat als een speer, met je 4 kaarten.
    Prima idee, om alle pinguïns meteen te gebruiken, dan is het maar weer opgeruimd!! Kan je het ook niet kwijt raken (gebeurd mij nogal eens!)🤣
    Ik maakte ook kaartjes met deze 2 Sketches, ze zijn leuk hè?!
    Wat een aanpassingen toch op school, wij kregen ook een mail van school van onze dochter..... daar wordt ook nog flink gepuzzeld hoe het toch allemaal moet komende tijd. Voorlopig nog online les.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo Colien , dat zijn er dan weer 4 jij gaat als een speer...
    vreselijk he dat geluid als je uitlaat eraf breekt (wel gaaf) pom ff mee rond te scheuren...haha fijn dat hij weer gemaakt is.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn je kaartjes leuk met de schattige pinguins Colien....zo heb je er weer mooi vier bij!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 4 prachtige kerstkaartjes zijn dit Colien...leuk die sketchen uitgewerkt...
    En ja zo kan het ineens allemaal anders lopen...fijn dat je auto weer snel gemaakt is, kan je niet missen in de winter
    Ik doe met droog weer wel veel op de fiets...we zitten toch al veel binnen met die lockdown
    en dat is als leerkracht ook allemaal maar behelpen lees ik wel..
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kerstkaarten zijn dit weer, Colien. Leuk zo'n hele reeks! Die pinguins zijn om op te vreten, zo leuk!
    Fijn dat je auto weer heel is, jammer van je wandeling die niet door kon gaan.
    Succes met je digitale les vandaag.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke pinquins en wat een gezellige kaartjes allemaal! Zo kan je inderdaad wel eens tegen leuke dingen aan lopen bij Zeeman! Veel succes vandaag en groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke pinguïnkaarten! Superslim om dat meteen maar in een serie te doen. Ik probeer dat ook wel eens, maar dan houdt het met twee wel op...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een snoepies deze pinguïn kaarten. Leuk die stickertjes. Sinds de Zeeman in het buurdorp er mee gestopt is kom ik er niet meer zo vaak. Jammer want ook deze pinguïns heb ik dus gemist.
    Balen van je auto. Gelukkig is het weer verholpen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is gelijk wat voorraad voor volgende kerst. Mooi gemaakt Colien.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een hele mooie serie heb je gemaakt en allemaal anders. TOP !
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een grappige puffy pinguïns Colien en je hebt er meteen 4 leuke kaarten mee gemaakt, top. Soms loopt alles anders dan gepland inderdaad, fijn dat je auto weer gemaakt is en dat de lokalen op school aangepast kunnen worden.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de pinguïns hebben mooie plekjes gekregen op de kaartjes, een vrolijke serie Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sjonge, 4 kaartjes tegelijk. Dat schiet lekker op. De pinguins zijn superleuk zeg. Zeeman heeft af en toe van die leuke dingen. Soms ook helemaal niet trouwens.
    En jouw dag liep inderdaad heel anders..ik weet dat het veel geluid maakt. Heb het ooit ook eens gehad. Je hebt meteen veel bekijks.
    Fijn dat het zo snel opgelost kon worden. Maar erg jammer van de wandeling die niet door kon gaan. Het was net zulk heerlijk wandelweer.
    De lockdown duurt wel even en ik hoop dat de leerlingen en docenten het allemaal volhouden. Het is niet niks!
    Ik was dus gisteren helemaal mijn kaart te linken bij 52 weeks. Het is zo logisch dat ik op donderdag een kerstkaart plaats dat ik vergeet te melden wat de aanleiding is..... en dat is natuurlijk 52 weeks. De tweede keer al dit jaar. Nou ja, een ezel......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful papers and sweet penguins. Thank you for joining the challenge at Sketch Saturday. -Dena, DT

    BeantwoordenVerwijderen
  20. These are all great cards - so cute. I love the intense blue night sky on the one you entered for our sketch! Thanks so much for creating with us this week at Tuesday Morning Sketches!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. These are all so cute! Love the penguins!
    Thanks for playing along with us at Tuesday Morning Sketches!
    Debbie ~ TMS DT
    Debbie's Dash of This and That

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Great cards! Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What cute cards! Thanks for playing along with us at Sketch Saturday.

    DT Stacey
    www.butterflycreations.blog

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Eine sehr schöne Karte.
    Danke für deine Teilnahme bei den Animal Friends.
    LG Dreja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Your card is lovely.
    Thank you for joinning us at the Animal Friends.
    Hugs Kuni

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien