vrijdag 14 januari 2011

Derwent Coloursoft kleurenwaaier.

Als kerstkado heb ik de grote, houten box met 72 Derwent Coloursoft potloden gekregen.
Ben er enorm blij mee en gebruik de mooie kleurtjes graag :)
Eerst had ik een doos van 24 en een pot vol los bijgekochte kleuren. Daarbij had ik een staaltjeskaart gemaakt op een correspondentiekaartje. Maar dat ging nu niet meer werken en daarom heb ik deze waaier gemaakt. Op elk blaadje (van 7 x 12 cm) staan 12 nummers met bijbehorende ingekleurde blokjes. Het bovenkantje heb ik gemaakt in Word-art, uitgeprint en ingekleurd. Daarna heb in elk blaadje een eyelet gemaakt en het geheel samengebonden met een wit touwtje en opgeleukt met een rood kanten lintje.
Ben d'r in totaal toch stiekem anderhalf uur mee bezig geweest, maar het is een praktisch hulpmiddel dat ik nu al veel gebruikt heb.

grtz.Colien

4 opmerkingen:

  1. Super idee. Vooral doordat de kleuren zo mooi bij en tegen elkaar liggen. Ik heb wel een kleurenkaart (van Anne-Marije), maar die van jou is denk ik voor het zoeken van de juiste kleur bij papier, handiger.
    Ik ga je dus gewoon na-apen!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om ze met een eyelet aan elkaar te maken. Ik heb wel zulke srookjes, maar dan zwefrt alles los....
    Zal die van mij denk ik dus ook maar aan elkaar vast maken als ze uit de verhuisdoos komen ;-)

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee van jou, super! Ik vind het soms best moeilijk om de juiste kleur te pakken.

    Fijn weekend en groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien